نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص قاچاق مکمل های دارویی گفت: متاسفانه قاچاق این مکمل های دارویی به کشور در سطح بسیار وسیعی انجام می شود.

قاچاق وسیع مکمل‌های دارویی در کشور/ عوارض استفاده از مکمل‌های دارویی
سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص قاچاق مکمل های دارویی گفت: متاسفانه قاچاق این مکمل های دارویی به کشور در سطح بسیار وسیعی انجام می شود.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: باز هم بحث مکمل های دارویی قاچاقی برای ورزشکاران مطرح است و علی رغم اینکه وزارت بهداشت بارها در این باره تذکر داده اما هنوز شاهد این هستیم که مکمل های دارویی در کشور قاچاق می شوند و جوانان از این مکمل ها استفاده کنند.

ممنوعیت عرضه مکمل های دارویی چاقی در داروخانه ها

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث مکمل های دارویی و چاقی از جمله مواردی بود که در دوره قبلی وزارت بداشت بارها مطرح شد و اقداماتی از جمله ممنوعیت عرضه این اقلام در فروشگاه ها و داروخانه ها صورت گرفت.

وی با اشاره به عوارض بد مکمل هایی دارویی بر روی بدن خاطرنشان کرد: متاسفانه جوانان بدون آگاهی از اینکه این اقلام چه خطراتی برای آن ها دارد، اقدام به مصرف آن می کنند که بعضا در مواردی می بینیم که این افراد دچار آسیب های جدی و بیماری های مزمن شده اند.

نحوه توزیع مکمل های دارویی قاچاق

رستمیان با اشاره به نحوه توزیع مکمل های دارویی قاچاق ادامه داد: متاسفانه افرادی که مبادرت به استفاده از این نوع داروهای مکملی می کنند این مکمل ها را از غیر پزشکان می گیرند که متاسفانه نظارت مسئولان در این حوزه ضعیف است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه داروخانه ها نباید مبلغ این مکمل ها باشند، تصیریح کرد: این اقدام خوشبختانه به اقداماتی که وزارت بهداشت صورت داده انجام می شود، اما بعضا مراکزی برای فروش این مکمل ها اقدام به توزیع می کنند.

مکمل های قاچاق تقلبی هستند

وی با اعلا اینکه مکمل های قاچاق غالبا تقلبی هستند، تأکید کرد: این مکمل ها از کیفیت پایینی برخوردار هستند و عوارض جانبی استفاده از این مکمل ها بسیار زیاد است اما متاسفانه جوانان به ویژه بدنسازان و ورزشکاران بالاترین مصرف کنندگان آن هستند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به عوارض استفاده از این مکمل ها نیز به پانا گفت: اختلال های روانی، اختلالات گوارشی، پوستی و کلیوی مهم ترین عوارض جانبی استفاده از این مکمل هاست.

طبق اعلام وزارت بهداشت اخیرا یک سری افراد سودجو به صورت غیر قانونی در ایران و برخی از کشورهای همسایه شروع به تولید مکمل های ورزشی تقلبی کرده اند و این مواد را در بسته بندی هایی با مارک خارجی به دست مصرف کنندگان می رسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha