جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 82888

بر اساس گزارش متخصصان، خالکوبی با حنا به رغم اینکه تنها در سطح پوست است و تزریقی ندارد، ولی با این حال در مصرف کنندگان واکنش‌های بلند مدتی که اغلب بیش از خالکوبی‌های موقت دوام دارد گزارش شده است.

خالکوبی موقت با حنا خطرناک است!
سلامت نیوز: بر اساس گزارش متخصصان، خالکوبی با حنا به رغم اینکه تنها در سطح پوست است و تزریقی ندارد، ولی با این حال در مصرف کنندگان واکنش‌های بلند مدتی که اغلب بیش از خالکوبی‌های موقت دوام دارد گزارش شده است. واکنش‌ها می تواند درست پس از گرفتن خالکوبی یا چند هفته بعد شروع می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام FDA، گزارش های متعددی از افرادی که خالکوبی موقت را تجربه کرده اند وجود دارد مشکلاتی مانند تاول، سرخی، حساسیت به نور خورشید، ضایعات قرمز برجسته و زخم دایمی از عوارض خالکوبی با حنا است.

محققان می‌گویند چند مورد از خالکوبی با حنا، حتی به مراقبت های پزشکی اورژانس منجر شده است.

این متخصصان می گویند امروزه، "حنای سیاه و سفید" شامل مواد تشکیل دهنده مانند رنگ مو، حاوی قطران ذغال سنگ است. دلیل افزودن این مواد اضافی به مواد خالکوبی، تیره تر شدن و تاثیر طولانی مدت آن است.

حنا سیاه می‌تواند بسیار خطرناک باشد، رنگ موی قطران ذغال سنگ اغلب به حنا سیاه حاوی ماده ای به نام P-phenylenediaine، است این عنصر بسیار خطرناک، باعث واکنش های جدی پوستی می شود.

متخصصان توصیه می‌کنند پس از ایجاد هر گونه عکس العمل پس از گرفتن خالکوبی موقت، باید فورا با پزشک خود تماس بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha