سلامت نیوز:‌ دو پسر شرور که با طعمه گذاشتن دختر شیشه ای از پسران جوان زورگیری می کردند ، پس از دستگیری به آزار و اذیت طعمه های خود اعتراف کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، ساعت هشت صبح 16 شهریور امسال مردی با مراجعه به گشت کلانتری 132 نبرد عنوان کرد : شب گذشته از سوی یکی از اراذل و اوباش منطقه به نام "ابوالفضل . ش" 30 ساله مورد زورگیری قرار گرفتم. این شخص به زور و با کمک فرد دیگری مرا به خانه اش در منطقه خاوران – خیابان کاشی برده و درآنجا علاوه بر سرقت مبلغ 150 هزار تومان وجه نقد و دو عدد گوشی تلفن همراهم ، با تهدید چاقو مرا مورد آزار و اذیت قرار داده اند.

مأموران کلانتری 132 به خیابان کاشی مراجعه و با راهنمایی شاکی اقدام به دستگیری سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت به نام "حمیدرضا " 32 ساله کردند که بر اساس اظهارات شاکی ، وی در زورگیری اموالش از سوی "ابوالفضل . ش" حضور داشته است. با دستگیری حمیدرضا ، وی منکر هرگونه سرقت و زورگیری شد اما در ادامه تحقیقات مشخص شد که ابوالفضل پسردایی و در عین حال برادرزن حمیدرضا می باشد که چندی پیش ، شاکی دیگری به اتهام سرقت موتورسیکلت به شیوه زورگیری اقدام به طرح شکایت از هر دو نفر آنها کرده است .

صاحب موتورسیکلت پس از اطلاع از دستگیری حمیدرضا، با شکایتی از دادسرای ناحیه 14 تهران به کلانتری 132 نبرد مراجعه و با شناسایی متهم در اظهاراتش به مأموران گفت : " متهم و ابوالفضل در خیابان خاوران – سه راه افسریه به شیوه زورگیری و همراه با ضرب و شتم اقدام به گرفتن موتورسیکلت و سرقت گوشی تلفن همراه و مبلغ 50 هزار تومان وجه نقد همراهم کردند .

در پی چندین فقره شکایت از سوی افراد مختلف مبنی بر زورگیری و آزار و اذیت توسط مجرم سابقه دار منطقه به نام "ابوالفضل . ش" و با توجه به تحت تعقیب قرار داشتن وی از سوی پلیس آگاهی ، مأموران کلانتری 132 ساعت 20 و 30 دقیقه 18 شهریور هنگام گشت زنی در محدوده خیابان کاشی موفق به شناسایی ابوالفضل شدند. "ابوالفضل . ش" که از اراذل و اوباش منطقه و دارای هشت سابقه شرارت و زورگیری است به محض مشاهده مأموران اقدام به فرار کرده و حتی قصد داشت تا با استفاده از افشانه اشک آور متواری شود که با هوشیاری مأموران دستگیر و به کلانتری منتقل شد .

پرونده مقدماتی با موضوع "مشارکت در آدم ربایی و سرقت مسلحانه با سلاح سرد مقرون به آزار" تشکیل و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره شانزدهم قرار گرفت و پس از تکمیل تحقیقات ، پرونده در مورخه 21 شهریور و برای ادامه تحقیقات در خصوص "زورگیری با سلاح سرد" در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با آغاز رسیدگی به پرونده در اداره پنجم آگاهی ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهمان با همدستی دختر جوانی به نام "روناک" 22 ساله و به شیوه طعمه قرار دادن وی ، ابتدا اقدام به فریب شکات و مالباختگان عمدتا جوان کرده و در ادامه با تهدید سلاح سرد اقدام به زورگیری از آنها کرده اند .

با شناسایی "روناک" به عنوان سومین متهم پرونده ، محل تردد وی در بوستان امید شناسایی و او نیز 24 شهریور دستگیر و به اداره پنجم آگاهی منتقل شد. در ادامه تحقیقات مشخص شد که روناک به بهانه ضعف جسمی و نیاز به دارو ، از افراد جوان درخواست کمک می کرده تا او را به داروخانه برسانند و در همین زمان ، همدستان وی اقدام به زورگیری از شکات و مالباختگان می کردند .

با دستگیری "روناک" و بررسی سوابق وی مشخص شد که وی بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف از قبیل موادمخدر ، سرقت ، شرارت ، زورگیری و درگیری دستگیر و حتی سه بار نیز در دفعات مختلف دستگیری مورد اصابت گلوله مأموران قرار گرفته و دارای هفت سال گذران دوران حبس در ندامتگاه های مختلف کشور می باشد .

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند معاون مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اعتیاد هر سه متهم پرونده به مصرف موادمخدر از نوع شیشه ، با اعلام این خبر گفت : با دستگیری هر سه متهم و شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان که به شیوه و شگردهای مختلف مورد زورگیری و سرقت اموال قرار گرفته بودند ، قرار قانونی برای هر سه متهم صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و شکات در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند. به همین خاطر از تمامی شکات و مالباختگان احتمالی که بدین شیوه و شگرد به ویژه در منطقه خاوران مورد سرقت ، زورگیری ، تهدید ، ضرب و جرح و آزار و اذیت و ... قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی – پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha