سلامت نیوز:‌ یک متخصص قلب و عروق گفت: تنها ۱۰ درصد دردهای متناوب در ناحیه قفسه سینه در افراد کمتر از ۳۵ سال ناشی از مشکلات قلبی است ولی افراد بالای این سن باید دردهای متناوب را جدی گرفته و فورا به پزشک مراجعه کنند.

علی علی محمد ‌حاجی زینعلی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به اینکه چقدر باید دردهای قفسه سینه را به حساب مشکلات قلبی گذاشت خاطر نشان کرد: دردهای ناحیه قفسه سینه در افراد زیر 35 سال و بالای 35 سال منشأ‌های مختلفی دارند و 90 درصد دردهای سینه در این افراد غیرقلبی است که ممکن است مربوط به بیماری دریچه‌ای یا درد عضلات بین دنده‌ای باشد.

وی افزود: برخی از این دردها ممکن است به علت افتادگی ساده دریچه قلب باشد اما این دردها در سنین نوجوانی معمولا مربوط به رشد عضلانی است که چندان مسئله‌ مهمی است.

حاجی‌ زینعلی انجام ورزش‌های مانند بدنسازی، وزنه‌برداری، هندبال یا بسکتبال به شکل حرفه‌ای را از دیگر عوامل دردهای سینه برشمرد و افزود: در صورتی که افراد زیر 35 سال به طور مداوم در قفسه سینه حساس درد کنند باید به پزشک مراجعه کنند اما اگر این دردها گذرا و مقطعی است نباید فوری به آن حساس شد.

مدیرعامل هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: از آنجایی که بیماری‌های قلبی و عروقی اولین عامل مرگ و میر در کشور است پس افراد بالای 35 سال بهتر است به صورت دوره‌ای و چند سال یکبار چکاب کاملی از وضعیت قلب و عروق و عوامل خطر‌ساز مانند چربی و دیابت داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha