شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
سلامت نیوز : اگر چه تا امروز درمان قطعی برای درمان آلزایمر و پیشگیری از آن پیدا نشده اما همواره یافته های جدیدی در جهت کاهش احتمال بروز این بیماری مطرح است که با توجه به اینکه امروز 30 شهریور مصادف با روز جهانی آلزایمر است، بخشی از این یافته های علمی را مرور می کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری ؛شواهد قطعی مبنی بر اینکه «آلزایمر قابل پیشگیری است» وجود ندارد. با این حال رایج ترین توصیه های پزشکان برای کاهش دادن احتمال بروز آلزایمر، اینهاست.

-تغذیه سالم، مخصوصاً مصرف مرتب انواع میوه، سبزی و ماهی

-اشتغال به فعالیت های ذهنی مانند مطالعه، نوشتن و جدول حل کردن

-ورزش یا افزایش تحرک بدنی

-کاهش استرس، کنترل فشار خون و قند و چربی

-حفظ سر و جمجمه در مقابل ضربات

همچنین تشخیص زودرس این بیماری و حمایت اعضای خانواده و مشارکت دادن بیمار در زندگی اجتماعی می تواند در کنترل این بیماری کمک کننده باشد.

و اما خوارکی های ضد آلزایمر

متخصصان تغذیه توصیه می کنند برای پیشگیری از آلزایمر روزانه بین 4 تا 5 فنجان میوه و سبزی بخوریم، ضمن اینکه افراط در مصرف گوشت، قهوه، الکل و سیگار به تخلیه ذخایر انواع ویتامین منجر می شود و بدون میزان کافی ویتامین های B6 و B12 و فولات، ما در معرض بیماری های متعددی هستیم مخصوصا آلزایمر، زوال عقل، پارکینسون، افسردگی، سکته مغزی و سایر بیماری های مغزی شایع در دوران سالمندی.

بنابراین با توجه به این حقایق بهتر است از افراط در مصرف این مواد غذایی پرهیز کنید و مصرف حبوبات، سبزیجات و میوه های تازه را افزایش دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha