سلامت نیوز : یک فوق تخصص آلرژی و ایمنولوژی بالینی گفت: احتمال افزایش عفونت‌های ویروسی و شیوع آسم و سرماخوردگی‌های شدید با شروع مدارس افزایش می‌یابد.

دکتر محمدحسین اسلامیان در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: بازگشایی مدارس و تجمع دانش‌آموزان در یک محیط نسبتا کوچک باعث انتقال بیش‌تر عفونت‌های ویروسی و سرماخوردگی بین دانش‌آموزان می‌شود که یکی ازعوامل تحریک‌ کننده سرماخوردگی شدید و آسم است.

وی ادامه داد: دانش‌آموزانی که از بیماری آسم رنج می‌برند لازم است تا در کنترل شرایط بیماری خود دقت داشته باشند و در پیگیری‌های درمانی خود کوتاهی نکنند.

این فوق تخصص آلرژی و ایمنولوژی بالینی با بیان اینکه شیوع بیماری آسم و درگیری‌های ناشی از آن با شروع مدارس شدت بیشتری پیدا می‌کند، گفت: لازم است دانش‌آموزان مراقبت‌های لازم را برای پیشگیری از ورود ویروس به جسم خود انجام دهند.

اسلامیان افزود: افرادی که درگیر بیماری هستند باید به درمان خود توجه بیشتری نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه در فصل پاییز بسیاری از انواع آلرژی‌ها کاهش می‌یابد، گفت: آلرژی‌ها در فصل‌های تابستان و بهار به دلیل گرده‌های موجود در هوا رو به افزایش می‌رود، اما با آغاز پاییز بروز آلرژی رفته رفته کم‌تر می‌شود.

این فوق تخصص آسم و آلرژی در رابطه با درگیری‌های آلرژی فصل پاییز، اظهار کرد: در این فصل افراد بیشتر در محیط سربسته می‌مانند و فضای داخلی معمولا مرطوب است که باعث گسترش انواع آلرژی‌های مرتبط با رطوبت هوا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha