شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 82965

سلامت نیوز : محققان کشف کرده اند: همانطور که زنان به علت کاهش چشمگیر در تولید استروژن دچار یائسگی می شوند، مردان میانسال نیز دستخوش تغییرات هورمونی و کاهش عملکرد جنسی شده که آندروپوز گفته می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در مطالعه‌ای که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده است، محققان بیمارستان عمومی ماساچوست می گویند: هنگامی تشخیص هیپوگنادیسم (کاهش فعالیت‌های غدد جنسی) در مردان قطعی می‌شود که کاهش هورمون‌های تولید مثلی به اندازه کافی بالا باشد که بر اساس اندازه‌گیری میزان تستوسترون خون قطعی می‌شود.

به نقل از سایت MEDICAL NEWS TODAY، این محققان می گویند: بخش کوچکی از تستوسترون ساخته شده توسط مردان که معمولا به استروژن از طریق آنزیم آروماتاز (یک نوع از آنزیم) تبدیل شده است، باعث می شود تستوسترون به استروژن تبدیل شود.

دکتر Finklestein می گوید: درمان جایگزینی با تستوسترون بر سلامت پروستات تاثیر می گذارد که ممکن است به سرطان پروستات و یا بزرگ شدن خوش خیم پروستات منجر شود، در هر صورت درمان با تستوسترون ممکن است باعث ایجاد علائم ناخوشایند در بسیاری از مردان مسن تر مانند بروز بیماری‌های قلبی شود، بنابراین درمان‌های جایگزینی توصیه نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha