سلامت نیوز : دبیر علمی دومین دوره "آموزش جامع مدیریت نوین درمان زخم" گفت: این دوره با هدف به روز رسانی آموزش‌های تخصصی مرتبط با فناوری‌های نوین پانسمان و درمان زخم از تاریخ 18 مهر آغاز به کار می‌کند.

دکتر گل نوش میرسیدی در گفت وگو با ایسنا ، گفت: به هنگام سازی و به روز رسانی آموزش به ویژه آموزش‌های تخصصی همسو با فناوری‌های نوین پانسمانی و درمانی مراقبت و درمان زخم، موجب تسریع در بهبودی بیمار و کوتاه شدن زمان اقامت و بستری می‌شود.

وی در ادامه افزود: در همین راستا "مؤسسه اندیشمندان رایا سلامت محور" با همکاری "انجمن آموزش علوم پزشکی ایران"، اقدام به برگزاری دومین دوره آموزش "جامع مدیریت و درمان زخم" ویژه پرسنل کادر درمان بویژه پرستاران و پیراپزشکان نموده است.

دبیرعلمی دوره "آموزش جامع مدیریت نوین درمان زخم" گفت: این دوره در 196 ساعت تئوری و عملی تدوین شده که به صورت کارگاه های تئوری و عملی اجرا می شود و دارای حداکثر امتیاز باز آموزی ویژه گروه پزشکی و پرستاری است که توسط اساتید برجسته و بنام علوم پزشکی برگزار می شود و دارای حداکثر امتیاز بازآموزی است.

دکتر میرسیدی در خصوص اهداف برگزاری این دوره گفت: آشنایی با روش پانسمان های نوین انواع زخم ها و در نهایت ارتقاء سطح دانش و عملکرد گروه پرستاری و پیراپزشکی است.

وی یادآور شد: افزایش سرعت ترمیم زخم و مقرون به صرفه بودن، حمایت از زخم در مقابل آلودگی میکروبی و کاهش عفونت، عدم نیاز به تعویض مکرر و مراقبت پرستاری ماهرانه، عدم احساس درد هنگام تعویض پانسمان، ایجاد آرامش و راحتی بیشتر برای بیمار، کاهش هزینه بستری و آزادسازی تخت های بیمارستانی و تسریع بهبود زخم با بکارگیری نقره در پانسمان ها از مزایای مهم استفاده از پانسمان های نوین است.

دکتر میرسیدی خاطرنشان کرد: پانسمان تنها یک پوشش برای زخم نیست بلکه به زعم بسیاری از متخصصین یک عامل درمانی است و باید در انتخاب و کاربرد آن دقت عمل بیشتری بکار برد که این امر مستلزم آموزش گروه خط مقدم درمان یعنی پرستاران و پیراپزشکان است.

وی گفت: علاقه مندان ثبت نام می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت انجمن مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha