سلامت نیوز : شنیده‌های فارس حاکی است به زودی علیرضا دلاوری با حکم وزیر بهداشت به سمت دبیر شورای عالی سلامت که رئیس آن رئیس‌جمهور است، منصوب می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ علیرضا دلاوری، هم اکنون معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران است و در گذشته در زمان وزارت کامران باقری لنکرانی، معاون هماهنگی و امور هیئت امناهای وزارت بهداشت بود.

وی به زودی با حکم حسن قاضی زاده هاشمی،به سمت دبیر شورای عالی سلامت و امنیت غذایی که یک شورای بین بخشی با حضور تعدادی از وزراست منصوب می‌شود.

تشکیل شورای عالی سلامت و امنیت غذایی از مصوبات قانون برنامه توسعه چهارم است که رئیس آن رئیس جمهور و اعضای آن شامل وزیر بهداشت، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، وزیر صنعت، تجارت، وزیر کشور، وزیر آموزش و پرورش، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، وزیر ورزش و جوانان، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس سازمان صدا و سیما، اعضای آن هستند و مصوبات آن به منزله مصوبات دولت است و برای تمام دستگاهها لازم الاجراست.

این شورا در دولت دهم تقریباً به علت نیمه فعال و غیر فعال تبدیل شد، جلسات آن به صورت نامنظم تشکیل می‌شد و گاه حتی در طی یکسال بیش از یک جلسه آن تشکیل نمی شد.

حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت در این مورد به خبرنگار فارس گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از مسائل حوزه سلامت به هماهنگی‌های بین بخشی و همکاری دستگاههای مختلف بستگی دارد، تشکیل شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برای وزارت بهداشت و به منظور ساماندهی خدمات سلامت و ارتقای کمی و کیفی خدمات اهمیت بسیار بالایی دارد و امیدواریم با حضور دکتر علیرضا دلاوری به عنوان دبیر این شورا شاهد تشکیل اولین جلسه شورای عالی سلامت در پاییز امسال با حضور آقای روحانی رئیس جمهور باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha