شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶
کد خبر: 82990

سلامت نیوز : سرانجام پس از روزها بارش باران‌های سیل آسا، هلی‌کوپترهای حامل کمک، به شهرها و روستاهای طوفان زده ایالت «وآخاکا» در کشور مکزیک می‌رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ طوفان استوایی «مانوئل» موجب قطع ارتباط میان ساکنان این مناطق با دیگر مناطق کشور شده است.

گفته می‌شود باران‌های سیل آسا و جاری شدن گل ولای عظیم در روستای «پانتادا» در مکزیک، به کشته شدن 15 نفر و ناپدید شدن بیش از 50 نفر منجر شده است.

همچنین بخش عمده‌ای از روستاهای کوهستانی ایالت «گوئررو» در جنوب مکزیک که در نزدیکی روستای «پانتادا» قرار دارند نیز با گل ولای پوشیده شده است.

فرماندار «گوئررو» معتقد است که در وضعیت کنونی احتمال زنده یافتن مفقود شدگان بسیار پایین است.

باران‌های شدید ناشی از طوفان «مانوئل» دولت را مجبور کرده که در ایالت «میچوآکان» بیش از یک میلیون گالن از آب سدی را که در معرض سقوط است، خالی کند.

آب سد شهر «لازاروکاردناس» در ایالت «میچوآکان» از حد استاندارد تجاوز کرده و تخمین زده می‌شود که 5 هزار و 300 متر مکعب آب این سد به رودخانه ریخته شده باشد.

سرریز شدن آب این سد نیز باعث جاری شدن سیل در مناطق اطراف شده است.

پیش از این، دولت دستور تخلیه این مناطق و جابه جایی حدود 500 نفر از ساکنان اطراف سد را داده بود. مقامات برای اسکان مردم از پناهگاههای موقت استفاده کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha