سلامت نیوز : نماینده فدراسیون جهانی طب سوزنی در ایران با اشاره به اینکه طب سوزنی به عنوان طب مکمل باعث بهبودی بیماری‌های ام اس، پارکینسون و انواع فلج‌ها می‌شود، گفت: متاسفانه خدمات درمانی طب سوزنی تحت پوشش بیمه نیست.

امیر هومن کاظمی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره فواید و روش‌های درمانی صحیح طب سوزنی در کشور اظهار داشت: طب سوزنی به عنوان یکی از مهمترین شاخه‌های طب مکمل به شمار می‌آید و در دنیا سال‌هاست که مورد پذیرش سازمان بهداشت جهانی و دانشگاه‌های پیشرفته دنیا قرار گرفته است و سازمان بهداشت جهانی طب سوزنی را در درمان بیش از 30 بیماری مورد پذیرش قرار داده است.

وی ادامه داد: نکته‌ای که وجود دارد آن است که این طب به عنوان طب مکمل شناخته می‌شود و باید در کنار دیگر طب‌های مکمل برای درمان رایج بیمار مورد استفاده قرار گیرد. ممکن است با تشخیص پزشک طب سوزنی جایگزین شود ولی انتظار معجزه نباید داشته باشیم حتی ممکن است بیمار شفا پیدا کند ولی ما انتظار معجزه نداریم و باید معقول و منطقی با این طب برخورد شود.

کاظمی در تشریح بهداشت وسایل و ابزار طب سوزنی عنوان کرد: سوزن‌های مورد استفاده در طب سوزنی باید حتماً یک بار مصرف باشد، بیماران باید حتماً به پزشکی مراجعه کنند که از توانایی و مدرک تحصیلی آن آگاهی لازم را داشته باشند و صرف اینکه یک مدرک بین‌المللی از چین یا هر جای دیگری گرفته باشند به هیچ وجه صحیح نیست و باید این مدارک مورد بررسی قرار گیرد که آیا این مدارک مورد پذیرش وزارت بهداشت است یا خیر، و در نهایت پس از تایید این مدارک؛ اگر انشاءالله این موارد رعایت شود طب سوزنی روشی به حساب می‌آید که کاملاً بدون عارضه و موثر در کمک به درمان بیمار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که تعداد متخصصان طب سوزنی در کشورمان چه تعداد هستند، بیان کرد: تعداد متخصصان طب سوزنی رسمی در کشورمان به اندازه انگشتان دست است ولی پزشکانی هم هستند که متخصص طب سوزنی نیستند ولی پذیرفته شده هستند و مدارکشان نیز مورد تایید است و افراد نیز می‌توانند با مراجعه به وبگاه‌های متعبر از جمله انجمن طب سوزنی از پزشکی که معتبر است و توانایی لازم را دارد استفاده کند تا به درمان کامل و بهتر برسند.

این متخصص طب سوزنی در پاسخ به این پرسش که آیا درمان‌های طب سوزنی تحت پوشش بیمه نیز هستند، بیان داشت: متاسفانه خیر، فقط برخی از بیمه‌های تکمیلی این مقوله را پوشش می‌دهند ولی امیدواریم با توجه به اینکه طب سوزنی می‌تواند در درمان‌ها بسیار کمک کند طب سوزنس نیز تحت پوشش کامل بیمه‌ها قرار گیرد. حداقل در مورد بیماران صعب‌العلاج این اتفاق رخ دهد چون برخی از بیماران مانند بیماران متبلا به پارکینسون، ام اس و خیلی از فلج‌ها از درمان طب سوزنی پاسخ مناسبی گرفته‌اند.

نماینده فدراسیون جهانی طب سوزنی در ایران در پاسخ به این پرسش که این باور که عنوان می‌شود که در یک جلسه با مراجعه به طب سوزنی بیمار تحت درمان کامل قرار گیرد، خاطر نشان کرد: خیر، هرگز اینطور نیست درمان با طب سوزنی در یک جلسه خلاصه نمی‌شود بلکه نیاز به تکرار جلسات مکرر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha