سلامت نیوز : یک متخصص مغز و اعصاب، عواملی همچون فشار خون بالا، مصرف سیگار و نیز تغذیه پرچرب را موجب تسهیل در بروز بیماری آلزایمر دانست.

دکتر آرش بستانی به مناسبت روز جهانی آلزایمر در گفت وگو با (ایسنا) ، با بیان اینکه بیماری آلزایمر از سنین بالای 60 سال و بویژه 70 سال بروز پیدا می کند، اظهار داشت: این بیماری به علت کوچک شدن مغز و رسوب پروتئین آملوئید در قسمت هایی از مغز و نیز کوچک شدن و ازبین رفتن سلولهای مغزی به وجود می آید.

وی با بیان اینکه تاکنون علت مشخصی برای این بیماری تشخیص داده نشده، 99 درصد ابتلای این بیماری را غیر ارثی عنوان کرد.

بستانی به نقش عوامل محیطی در زمینه تسهیل بروز آلزایمر و نیز پایین آوردن سن بروز آن اشاره کرد و یادآور شد: عواملی مانند فشار خون بالا، مصرف سیگار و نیز نوع تغذیه‌ای که چربی و قند آن بالا باشد می تواند بروز این بیماری را تسهیل کند.

وی افزود: کم شدن حافظه، گم کردن مسیر خانه، اشتباه در خرید، اشتباه در حساب کردن، فراموش کردن 20 درصد از مهارتها و در نهایت فراموشی کامل از جمله علائم این بیماری هستند.

وی با بیان اینکه این بیماری درمان قطعی نداشته، تجویز برخی داروها را موجب کند شدن روند بیماری عنوان کرد و اظهار داشت: داروها می توانند در چند سال اول شروع این بیماری قدری روند آن را کند کنند، اما زمانی که بیماری پیشرفت کند دیگر داروها تاثیرگذار نخواهند بود.

به گفته این متخصص مغز و اعصاب، بیماری آلزایمر به تنهایی موجب مرگ افراد نشده، اما علائم آن از جمله فراموشی موجب می‌شود تا فرد مراقبت‌های گذشته را از خود نداشته باشد و ممکن است موجب مرگ فرد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha