سلامت نیوز : نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از پیگیری موضوع کاهش هزینه داروهای بیماران خاص خبر داد.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، با اشاره به موضوع کاهش قیمت داروها به ویژه داروهای بیماران خاص خاطرنشان کرد: قرار است که هزینه داروی بیماران خاص کاهش یابد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به قول مسئولان وزارت بهداشت برای کاهش قیمت دارو در سال جاری تصریح کرد: طبق پیگیری هایی که کمیسیون آموزش از وزارت بهداشت انجام داده است، مسئولان وزارت بهداشت قول مساعد داده اند که قیمت داروها به ویژه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج بزودی کاهش پیدا کند.
 
وی با بیان اینکه دو موضوع تامین و کاهش قیمت دارو در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد، اظهار داشت: در این راستا تامین داروی بیماران خاص مهم ترین دغدغه ما قرار داشت که خوشبختانه مسئولان وزارت بهداشت در این باره قول مساعد داده اند.
 
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که داروخانه ها بتوانند در آینده ای نزدیک داروها را بر اساس قیمت های جدید که کاهش یافته است به بیماران عرضه کنند.
 
وی یادآور شد: اگر یارانه ای که از سوی دولت به موضوع داروها اختصاص گرفته به طور کامل محقق شود، طبق اعلام مسئولان وزارت بهداشت قیمت داروها به ویژه داروهای بیماران خاص کاهش می یابد.
 
رستمیان همچنین در پایان با تأکید بر اینکه به دلیل کمبود دارو در کشور لازم است تا داروسازان داخلی حمایت شوند، تصریح کرد: خوشبختانه کمبود داروها در کشور در حال برطرف شدن است اما برای ثبات در بازار دارو، حمایت از داروسازان داخلی و همچنین پایان دادن به اوضاع نابسامان حوزه سلامت، نیازمند مدیریت قوی در وزارت بهداشت هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha