سلامت نیوز : یک متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه چاقی و بالا بودن کلسترول خون نیز در بروز بیماری‌های قلبی بسیار تاثیرگذار است، گفت: با توجه به اینکه جوانان تمایل بیشتری نسبت به مصرف غذاهای پرچرب به ویژه فست فودها از خود نشان می‌دهند، آمار ابتلا به سکته‌های قلبی در آنان رو به افزایش است.

دکتر محمد هادی کدیور در گفت وگو با ایسنا ، با بیان اینکه حملات قلبی در میان جوانان شایع شده است، اظهار داشت: تغییر سبک زندگی، مصرف غذاهای فست فود و پرچرب و استعمال دخانیات از علل عمده شیوع بیماری‌های قلبی در بین جوانان است.

این متخصص قلب و عروق استرس را از عوامل تشدید کننده بیماری‌های قلبی در جوانان برشمرد و افزود: بروز سکته‌های قلبی در بین افرادی که دارای سابقه خانوادگی یا مبتلا به فشار خون بالا هستند، بیشتر بروز می کند.

وی با اشاره به اینکه چاقی و بالا بودن کلسترول خون نیز در بروز بیماری های قلبی بسیار تاثیرگذار است، گفت: با توجه به اینکه جوانان تمایل بیشتری نسبت به مصرف غذاهای پرچرب به ویژه فست فودها از خود نشان می‌دهند، این امر موجب افزایش میزان چربی خون و در پی آن ظهور بیماری قلبی در آنان می‌شود.

دکتر کدیور در پایان، تغییر سبک زندگی افراد به خصوص جوانان را از راهکارهای اصلی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی دانست و گفت: با توجه به اینکه چگونگی سبک زندگی در بروز نارسایی های قلبی عروقی بسیار تاثیرگذار است، بنابراین در صورتی که زندگی افراد همراه با استرس فراوان، مصرف غذاهای پرچرب و همچنین بی‌تحرکی باشد، احتمال بروز بیماری‌های قلبی عروقی نیز در این دسته از افراد افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha