سلامت نیوز : یک فیزیوتراپ در خصوص ویژگی‌های کیف خوب گفت: کوله‌پشتی بهترین وسیله برای حمل وسایل دانش‌آموزان است و وزن کوله‌پشتی باید یک‌هفتم وزن کودک باشد بنابراین وزن کوله‌پشتی کلاس اولی‌ها نباید بیش از 3 کیلوگرم باشد.

«محمدباقر صداقت‌جو» در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این‌که کوله‌پشتی باید به اندازه قد فرد باشد، گفت: طول کوله باید به‌گونه‌ای باشد که تا بخش انتهایی ستون فقرات پشتی کودک را بگیرد.

به گفته‌ی وی، کوله‌ی خوب، کوله‌ایست که دو میله‌ی عمودی در دو طرف آن قرار داشته باشند که به‌صورت موازی با ستون فقرات قرار گیرند.

یک فیزیوتراپ افزود: به‌هنگام خرید کوله‌پشتی دقت کنید که هیچ میله‌ی عرضی در کوله‌پشتی وجود نداشته باشد که عمود بر ستون فقرات باشد.

به گفته‌ی صداقت‌جو، سفتی کوله باید به‌گونه‌ای باشد که کاملاً به بدن بچسبد، چون شل بودن کوله‌پشتی سبب فشار آمدن به بدن فرد می‌شود.

وی افزود: جنس مناسب برای کوله، جنسی است که عرق نکند، زیرا این‌گونه کوله‌پشتی‌ها زمینه‌های ایجاد قارچ‌های پوستی و ایجاد التهاب را در فرد بوجود می‌آورند.

این فیزیوتراپ به دانش‌آموزان توصیه کرد از سنگین کردن کوله‌های خود، خودداری کنند و کوله را به‌صورت یک طرفه روی یکی از شانه‌های خود نیندازند.

صداقت‌جو در ادامه کفشی را مناسب دانست که پا در آن احساس راحتی کند از این‌رو به افراد توصیه کرد کفشی را بخرند که اختلاف پاشنه و پنجه حدود دو سانتی‌متر باشد.

وی در خصوص ویژگی‌های کفش خوب گفت و افزود: کفش خوب کفشی است که پا در آن اساس راحتی کند، کف آن نرم و اختلاف پاشنه و پنجه آن حدود دو سانتی‌متر باشد.

این فیزیوتراپ با بیان این‌که پنجه باریک سبب خم شدن انگشتان پا و پینه بستن آنها می‌شود، به افراد توصیه کرد: از خرید کفش‌هایی با پنجه‌ی باریک خودداری کنند و کفشی بخرند که پنجه‌ی آن به اندازه‌ای پهن باشد که شصت پا از آن بیرون نزند.

به گفته‌ی صداقت‌جو، کفش خوب کفشی است که قسمت داخلی آن قوس و برآمدگی داشته باشد.

این فیزیوتراپ کرمانشاهی بهترین جنس برای رویه‌ی کفش را چرم دانست و گفت: رویه‌ی کفش باید تهویه‌ی کافی داشته باشد.

صداقت‌جو بهترین رنگ برای کفش را رنگ‌های روشن دانست و به افراد توصیه کرد: از خرید کفش‌های تیره، قهوه‌ای و مشکی خودداری کرده و خصوصاً برای کودکان کفش با رنگ روشن بخرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha