سلامت نیوز : دبیر سی‌امین کنگره سالیانه انجمن علمی روانپزشکان با اشاره به هزینه‌های بالای درمان اختلالات روانپزشکی و نقش کمرنگ بیمه‌ها در حمایت از این گروه بیماران تعداد تخت‌های روانپزشکی را به ویژه در شهرهای بزرگ بسیار کمتر از حد نیاز دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر علی‌اکبر نجاتی‌صفا افزود: هر روز بر تعداد بیمارانی که نیازمند بستری هستند، افزوده می‌شود اما تخت خالی به خصوص در بیمارستان‌های دولتی موجود نیست و افراد زیادی در صف انتظار بستری هستند.

وی در ادامه ضمن اعلام خبر برگزاری سی‌امین کنگره سالیانه انجمن علمی روانپزشکان که از سی‌ام مهرماه به مدت چهار روز در تهران برگزار می‌شود، در توضیح جزئیات اجرای آن گفت: کنگره امسال با موضوع روانپزشکی پسیکوسوماتیک یا همان طب روان‌تنی که بیشتر به جنبه‌های روانپزشکی و روانشناختی بیماری‌های جسمی می‌پردازد، از سی‌ام مهرماه آغاز شده و تا سوم آبان ماه ادامه خواهد داشت.

نجاتی‌صفا موضوعات مطرح در کنگره امسال را به این شرح برشمرد: نقش روانپزشکان در بیمارستان‌های عمومی به عنوان مثال نحوه ارائه خدمات به بیماران بستری یا سرپایی در بیمارستان‌های عمومی، ارائه خدمات روانپزشکی رابط – مشاور، آموزش طب روان‌تنی در قسمت‌های مختلف، سایکوفارماکولوژی در بیماران طبی و روان درمانی در اختلالات پسیکوسوماتیک از جمله موضوعاتی هستند که در کنگره امسال مورد بحث قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه سخنرانی و سمپوزیوم‌هایی نیز در قالب موضوعات کنگره برگزار خواهد شد، افزود: ارتباط روانپزشکی با بیماری‌های غدد و گوارش، بیماری‌های ریوی و سرطان، رابطه درد و روانپزشکی، طب سالمندی و مسائل روان تنی، روان درمانی در بیماران مبتلا به اختلالات جسمی، اختلالات شبه جسمی (به این معنی که بیمار با علائم جسمی به پزشک مراجعه می‌کند ولی هیچ توجیه طبی برای آن علائم جسمی پیدا نمی‌شود)، روان درمانی در اختلالات پسیکوسوماتیک به خصوص درمان‌های دارویی در دوران حاملگی و شیردهی، نقش عوامل رفتاری در سلامت و اضطراب از جمله رئوس مطالبی هستند که در کنگره امسال و در قالب سخنرانی و سمپوزیوم ارائه خواهند شد. درواقع با توجه به موضوع کنگره عمده سخنرانی‌ها و مطالبی که ارائه می‌شود حول همین محور است.

دبیر علمی سی‌امین کنگره سالیانه روانپزشکی ضمن بیان این مطلب که تعدادی کارگاه نیز با هدف آموزش‌های خاص در این حوزه دایر خواهد بود، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود، دعوت از مهمانان خارجی مقدور نیست، اما چند همکار ایرانی که مقیم خارج از کشور هستند برای شرکت در کنگره ابراز تمایل کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، سی‌امین کنگره سالیانه انجمن روانپزشکان ایران از تاریخ 30 مهرماه تا سوم آبان ماه و به مدت چهار روز در سالن اجتماعات بیمارستان میلاد تهران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاع بیشتر از سی‌امین کنگره سالیانه انجمن روانپزشکان با شماره تلفن 88633292 و یا پایگاه اینترنتی همایش به آدرس www.iran-psychiatrists.congress.ir مراجعه فرمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha