سلامت نیوز : رییس بیمارستان مسیح دانشوری و مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به مشکلات ادغام دانشگاه‌ علوم پزشکی ایران با تهران در زمان وزارت دکتر دستجردی، گفت: تجدید حیات دانشگاه علوم پزشکی ایران را تبریک می‌گویم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر علی اکبر ولایتی در مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، به ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران با دانشگاه علوم پزشکی تهران و قرار گرفتن بخش درمان آن در حوزه‌ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در زمان وزارت دکتر دستجردی اشاره کرد و گفت: مشخص نبود که با چه منطقی دانشگاه علوم پزشکی ایران منحل شد، خوشبختانه در جلسه‌ اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همه چیز به جای خود بازگشت و دانشگاه علوم پزشکی ایران با سابقه بالای فعالیت خود دوباره فعالیت‌اش را از سر گرفت، همچنین بخش مهمی از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که از منحل شدن دانشگاه ایران ناشی می‌شد، برطرف شد.

وی افزود: با انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران بار 80 درصد مباحث درمانی استان بزرگ تهران بر دوش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتاد، این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی ایران هم سرگردان بود که چه کند، خوشبختانه با رای اکثریت شورای عالی انقلاب فرهنگی همه چی به جای خویش بازگشت. تجدید حیات دانشگاه علوم پزشکی ایران را تبریک می‌گویم.

وی با اشاره به آغاز هفته‌ دفاع مقدس، گفت: نقش پزشکان در دوران دفاع مقدس برکسی پوشیده نیست، صنف پزشکی از ابتدا در خط مقدم جبهه درگیر کارهای دفاع مقدس بود، اکنون نیز همچنان درمان کننده مشکلات ناشی از آن دوران است.

ولایتی به شرایط تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: سرنوشت کشورهای منطقه ما ابزار و بازیچه‌ دست کسانی است که صاحبان قدرت در دنیا هستند و آنچه بر سر مصر، سوریه و دیگر کشورهای منطقه می‌آورند نشان می‌دهد که آن‌ها دنبال منافع خودشان هستند. با وجود تحریم‌ها صنف پزشکی و تمام افرادی که خدمات پزشکی ارائه می‌دهند، همچنان ایستاده‌اند و شاید بتوان گفت تنها بخشی که از این مساله صدمه‌ اساسی ندیده، حوزه‌ پزشکی است. فشار این موضوع بر روی طبقه پزشک آمده، اما به جرات می‌گویم که با مدیریت در وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها با وجود تحریم‌ها خدمات مهمی ارائه شده است.

وی به فعالیت دکتر ابوالقاسمی در سازمان انتقال خون اشاره کرد و گفت: دکتر ابوالقاسمی در سازمان انتقال خون تحول ایجاد کرد و در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز شاهد بودیم که زحمات زیادی کشید. در این دوران سخت مالی و بودجه‌ای تا آنجا که توانست مشکلات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را حل کرد.

رییس بیمارستان مسیح دانشوری ضمن تقدیر از زحمات دکتر ابوالقاسمی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: از دکتر پیوندی هم جز فعالیت و حسن نیت چیزی ندیده‌ام، البته دکتر هاشمی نیز نسبت به زمانی که به عنوان استاد چشم‌پزشکی فعالیت می‌کردند، اکنون در وزارت بهداشت روزگار بسیار سخت‌تری دارند و مسوولیت بزرگی بر دوششان است.

بی‌تردید قصدشان نیز خدمت بوده است؛ این ویژگی را در همه‌ جامعه پزشکی می‌بینیم، البته توقع از جامعه پزشکی هم همین است. پزشکان همواره محترم بوده‌اند.

وی گفت: ما خاتمه موفقیت‌آمیز ماموریت دکتر ابوالقاسمی را در مدیریت با کفایت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تبریک می‌گوییم و به دکتر پیوندی نیز خیر مقدم می‌گوییم، دکتر پیوندی نیز میان پزشکان از اقبال زیادی برخوردار است به طوری که در انتخابات اخیر نظام پزشکی به عنوان رئیس هیات مدیره نظام پزشکی تهران انتخاب شدند. امیدواریم با حسن نیت و با تلاش بتوانند دانشگاه شهید بهشتی را پیش ببرند.

وی وضعیت پزشکی کشور در دوران اوایل انقلاب و فعالیت پزشکان پاکستانی، بنگلادشی و غیره در کشور اشاره کرد و گفت: امروز تعداد پزشکان کشور قابل مقایسه با گذشته نیست، البته برخی نابسامانی‌ها در کار شبکه‌ بهداشتی کشور وجود دارد که امیدواریم با درایت وزیر بهداشت بتوانیم شبکه را توسعه داده و پزشک خانواده را نیز سامان دهیم و به این ترتیب مجددا شاهد پیشرفت پزشکی کشور خواهیم بود.

ولایتی به تعداد مقالات علمی کشور که در مجلات دنیا چاپ شده، اشاره کرد و گفت: با وجود موانعی که دنیا برایمان ایجاد کرده، ایران در سال گذشته در زمینه تعداد مقالات جاپ شده در مجلات معتبر دنیا در کل منطقه رتبه‌ اول را داشت. در زمینه بهداشت و درمان ریشه‌ کنی بیماری‌ها، انجام معالجات سخت و ... نیز پیش‌گام هستیم به طوری که بسیاری از ایرانی‌های مقیم فرنگ برای اعمال پزشکی پیچیده به ایران می‌آیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha