یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر: 83072

سلامت نیوز : رئیس انجمن روانپزشکان ایران اظهار کرد: برخی از افراد با وجود بیماری اما سعی در انکار آن دارند، حتی گاهی با وجود قبول بیماری به دلایلی چون عوارض داروهای درمانی از شروع درمان سر باز می زنند.

دکتر غلامرضا میرسپاسی در گفت و گو با (ایسنا)، در رابطه با خواب‌آور بودن بسیاری از داروهای بیماران روانی، گفت: برخی از افراد با دلایلی چون خواب آور بودن داروها در درمان بیماری های روانی حاضر به مداوا نیستند چرا که اعتقاد دارند زندگی طبیعی آنها مختل خواهد شد.

وی در این رابطه افزود: فردی که دچار گرفتاری‌های روانی شده باشد زندگی طبیعی ندارد و از طرفی نیز این تاثیر منفی داروها کوتاه مدت است و با گذشتن زمان از شروع درمان کاهش می‌یابد.

این متخصص روانپزشکی تصریح کرد: با وارد شدن داروهای جدیدتر به عرصه درمان بیماری‌های روانی اثرات این چنینی در داروهای جدید کمتر می‌شود.

میرسپاسی با بیان اینکه همه داروها عارضه خاص خود را دارد، گفت: در درجه اول باید قبول کنیم که بیمار هستیم و پیگیری درمان و مصرف دارو با وجود تحمل عوارض موقت و قابل کاهش و تعدیل بهتر از بیماری است.

وی ادامه داد: به طور مثال بیماری افسردگی در طول پنج تا شش هفته طول می‌کشد تا بهبودی قابل ملاحظه‌ای درآن روی دهد ، به طوری که گاهی خود بیمار حدود 60 تا 70 درصد احساس بهبودی می‌کند.

رئیس انجمن روانپزشکان ایران به نقش فرهنگ‌سازی در انگ‌زدایی بیماران روانی اشاره کرد و گفت: آموزش بیشترین تاثیر را در از بین بردن انگ بین مردم اجتماع را دارد. در سه سال اخیر همایشهای سالیانه با موضوع انگ و انگ‌زدایی برگزار شده است و ادامه خواهد داشت.

میرسپاسی در این رابطه افزود: در قسمت سلامت روان یونسکو به مدت سه سال در این رابطه برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با اشاره به بیماری‌های روانی شایع در جامعه ایران، گفت: بیماری‌های روانی حدود 20 درصد در جامعه شایع است که با آمارهای بین‌المللی تفاوت فاحشی ندارد.

میرسپاسی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و اجتماعی که در چند سال اخیر در زندگی مردم بیشتر شده است، عنوان کرد: این مشکلات در افزایش بیماری‌های روانی نقش زیادی دارد که در همایش علمی روانپزشکان به ارائه این آمارهای جدید می‌پردازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha