یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱
کد خبر: 83084
سلامت نیوز : عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان کودکان ایران، اولین علامت آپاندیسیت را ظاهر شدن درد در ناحیه بالای معده یا اطراف ناف دانست و افزود: این درد آرام‌آرام به سمت راست متمرکز می‌شود یعنی درست در قسمت پایین سمت راست شکم.

محمدعلی رئیس در گفت‌وگو با فارس گفت: آپاندیس یک ارگان ارزشمند است چرا که در دفاع از بدن سهم زیادی دارد و با ساخت و سنتز گلبول سفید به سیستم دفاعی بدن کمک می‌کند.

عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان کودکان ایران افزود: اگر این زائده بنا به دلائلی ملتهب شود آپاندیسیت نام می‌گیرد و باید نسبت به خروج آن از بدن سریعاً اقدام شود.

متخصص بیماری‌های نوزادان، کودکان و نوجوانان تصریح کرد: درد شکم در کودکان به دلائل مختلفی ایجاد می‌شود؛ ممکن است یک ناراحتی معده، درد گوارشی حاد، افزایش ترشح معده، اسهال و استفراغ یا ترس از مدرسه باشد اما مهم این است که بتوان هر کدام از شکم‌ دردها را از هم افتراق داد.

عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان کودکان ایران افزود: شکم درد در کودکان زیر سه ماه می‌تواند ناشی از پیچش روده باشد؛ همچنین کودکانی که به مدرسه می‌روند و صبح هنگام شکم درد را اظهار می‌کنند این درد نشان دهنده ترس از مدرسه است.

این متخصص کودکان ادامه داد: مهمترین مسئله، افتراق آپاندیسیت از بقیه شکم دردهاست چرا که اگر این ضایعه درست تشخیص داده نشود ممکن است منجر به ترکیدن ضایعه آپاندیسی شده و در ادامه عفونت زیاد منجر به مرگ فرد شود.

عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان کودکان ایران اولین علامت آپاندیسیت را ظاهر شدن درد در ناحیه بالای معده یا اطراف ناف دانست و افزود: این درد آرام‌آرام به سمت راست متمرکز می‌شود یعنی درست در قسمت پایین سمت راست شکم.

رئیسی ادامه داد: هر چه التهاب بیشتر باشد شدت درد بیشتر است و این دردها ادامه‌دار هستند.

متخصص کودکان، نوزادان و نوجوانان توضیح داد: درد آپاندیسیت می‌تواند همراه با اسهال، استفراغ و تب باشد؛ البته گاهی ممکن است تب آنچنانی وجود نداشته باشد اما باید کودکی را که به این علامت‌ها دچار شده است تحت مراقبت پزشکی قرار داد.

عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان کودکان ایران افزود: درد ناشی از آپاندیسیت ظرف چند ساعت ظاهر می‌شود و هر چه شدت التهاب بیشتر باشد علائم و درد نیز بیشتر است.

وی علت ابتلا به آپاندیسیت را عفونت‌های میکروبی و حتی انگلی دانست و افزود: کرم روده آسکاریس و کرمک نیز می‌توانند در زائده آپاندیس وارد شده و منجر به تورم و بروز آپاندیسیت شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha