سلامت نیوز : سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر بکارگیری افرادی که خط‌ قرمزهای نظام را رعایت می‌کنند، گفت: انگیزه کافی در هیئت علمی وجود ندارد و نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌ها و فرصت‌های ماده 20 قانون پنجم توسعه استفاده کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ علی‌اصغر پیوندی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: خوشحال هستم که در دولت تدبیر و امید اعتماد وزیر بهداشت را کسب کردم و امیدوارم انتظارات وی را با همکاری کارمندان، استادان و پیشکسوتان دانشگاه به بهترین نحو برآورده کنم.

وی ادامه داد: از زحمات دکتر ابوالقاسمی نهایت تشکر و خسته نباشید را دارم که با همه مشکلات، تلاش کردند دانشگاه رشد کند و هر کسی باید قدردان دیگری باشد.

پیوندی گفت: فضای کشور پس از انتخابات فضای دیگری شده و با تجربیات و خردورزی رئیس جمهوری فضای کار، اشتیاق و امید بیشتری وجود دارد و باید در این فضا از همه امکانات و سلیقه‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در سیستم نظام سلامت از افرادی که اصول اولیه و خط‌ قرمزهای نظام را رعایت می‌کنند می‌توانیم استفاده کنیم چرا که نباید در یک جهت خود را حبس کنیم و اعتدال را در بحث مدیریت باید ادامه دهیم.

پیوندی گفت: 1200 نفر عضو هیئت علمی در این دانشگاه، 12 هزار دانشجو، وجود 70 گروه آموزشی، 60 مرکز تحقیقاتی و 220 رشته مختلف حاصل تلاش دوره‌های قبل بوده است.

وی افزود: در حوزه بهداشت، غذا و دارو این دانشگاه جمعیت 5 میلیون نفری را پوشش می‌دهد، 23 بیمارستان دارد و 74 درصد اشغال تخت‌های بیمارستانی را داریم و بالغ بر یک میلیون و 400 هزار مراجعه کننده و 220 هزار بستری داشته‌ایم.

سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: باید فضای دانشگاه را به طریقی سوق دهیم که به اقتدار علمی برسیم چرا که اقتدار علمی پشتوانه اقتدار سیاسی و اقتصادی است و با تعامل با مجلس و سایر نهادها می‌توانیم به این هدف برسیم.

پیوندی افزود: دیدگاه ایده‌آلی ندارم بلکه این دیدگاه منطقی است. با این پول و بضاعت کم باید راه را بپیماییم چرا که در حال حاضر کمبود انگیزه در اعضای هیئت علمی وجود دارد و باید آن را بپذیریم.

وی افزود: این همه هزینه می‌کنیم اما انگیزه کافی وجود ندارد و نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌ها و فرصت‌های ماده 20 قانون پنجم توسعه استفاده کنیم.

پیوندی افزود: کیفیت آموزش افت کرده و در آزمون بورد رتبه سوم را کسب کرده‌ایم که این حاصل انباشت‌های قبلی بوده است باید مقالات را در جهت استفاده از ظرفیت صنایع به کار گیریم و در حوزه بهداشت که دچار چالش هستیم نابرابری در دسترسی و مغفول ماندن مؤلفه‌های سلامت مانند امنیت غذایی و نامتناسب بودن نیروی انسانی را برطرف کنیم.

وی مهمترین دغدغه مردم را در حوزه بهداشت و درمان دانست و گفت: در حوزه دانشگاهی غفلت شده است، کمبود امکانات و فضای خوب فرهنگی حاکم نبوده و دانشجو به راههای دیگری کشیده شده است.

سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اهداف پیش‌بینی شده وزیر بهداشت گفت: تأمین، حفظ و ارتقای سطح سلامت با ارتقای شبکه‌های بهداشت در مناطق محروم و دنبال کردن بحث پیشگیری، حفظ و ارتقای شاخص‌های سلامت، جلب مشارکت‌های دانشجویان خلاق از جمله برنامه‌ای پیش‌رو است.

پیوندی افزود: دانشگاه‌ها گنجایش نرخ بالای دارو را ندارند به همین دلیل باید بحث پیشگیری را دنبال کنیم و به وضعیت دستیاران توجه کنیم. دانشگاه‌ ما باید به قطب تحصیلات تکمیلی تبدیل شود و به شایسته‌سالاری توجه شود.

وی گفت: منابع کمی داریم و اگر برخورد نادرستی داشته باشیم نمی‌توانیم از فضای یأس و ناامیدی بیرون بیاییم، با همه سلیقه‌ها می‌توان کار کرد و باید با حفظ اصول در قانون اساسی، ولایت فقیه و حفظ اعتدال همراه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha