سلامت نیوز :  اورژانس کشور اعلام کرد‌ با استقرار بیش از 800 آمبولانس، موتورلانس و اتوبوس آمبولانس در سراسر کشور از اول تا هفتم مهر خدمات فوریتی به نحو مطلوب برای دانش‌آموزان سراسر انجام می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ در این راستا ابلاغیه‌ای به تمام مراکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور ارسال شد که بر اساس این ابلاغیه مقرر شده است طبق روال هر سال طرح استقبال از بازگشایی مدارس در سراسر کشور با استقرار بیش از 800 آمبولانس، موتورلانس و اتوبوس آمبولانس در سراسر کشور از اول تا هفتم مهر به نحو مطلوب انجام پذیرد.

در این راستا، برای کاهش زمان حضور بر بالین مددجویان، بیش از 2000 پرسنل اورژانس 115 و نیروی امدادی در میادین و خیابانهای اصلی شهر مستقر خواهند بود. در صورت بروز مشکلات پزشکی، شهروندان می‌توانند به یکی از واحدهای مستقر مراجعه و خدمات اولیه لازم را تا رسیدن به مرکز درمانی دریافت کنند.

همچنین برای تسریع در پذیرش مراجعان به اورژانس بیمارستانها بالاخص دانش آموزان و دانشجویان هماهنگی و برنامه‌ریزی های لازم صورت گرفته است.

علاوه بر استقرار واحدهای سیار، تمام پایگاه‌های شهری اورژانس نیز در آماده باش کامل خواهند بود.

در راستای اجرای طرح «بسیج همگانی آموزش کمکهای اولیه در فوریتهای پزشکی» بیش از 350 هزار نفر از دانش آموزان دوره آموزشی 6 ساعته کمکهای اولیه را به صورت رایگان گذرانده‌اند که برگزاری این کلاس ها به عهده مراکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی سراسر کشور بوده است.

با توجه به اهمیت فرهنگ سازی دانشی و بینشی، مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آمادگی خود را برای ادامه آموزش کمکهای اولیه در مدارس و مهد کودکها اعلام می‌کند و امید است که با برگزاری این دوره های آموزشی علاوه بر آشناسازی نسل آینده با اورژانس 115 و کمکهای اولیه، بار مالی و جانی ناشی از حوادث کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha