سلامت نیوز : دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی با تاکید بر ضرورت حفاظت از لایه اوزون اظهار داشت: چالش‌های بسیار بزرگ نیازمند اقدامات بسیار بزرگ نیز هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز سازمان ملل متحد ؛ بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در پیام خود تاکید کرد: یک نسل پیش، کشورهای دنیا توافق کردند تا برای حفاظت از لایه اوزون دست به اقدامات جدی بزنند و این امر منجر به یک حرکت جهانی از طریق همکاری میان دولت‌ها و ارائه راهکارهای جدید شد.

وی افزود: همزمان با اجرای دستاوردهای کنفرانس ریو + ۲۰ در سال ۲۰۱۲ میلادی راجع به «دستیابی به توسعه پایدار»، موفقیت‌های قابل توجه معاهده بین‌المللی پروتکل مونترال برای حذف مواد مخرب لایه اوزون نشانه‌ای از امید به همراه داشته است. این معاهده که برای حفاظت از لایه اوزون تنظیم شده بود در کاهش اثرات مخرب تغییرات اقلیمی نقش چشمگیری داشته است و در عین حال به ما خاطر نشان می‌کند زمانی که حیات موجودات زنده به خطر می‌افتد، ملت‌های دنیا قادر هستند برای دستیابی به یک هدف مشترک با یکدیگر همکاری کنند.

بان کی مون تصریح کرد: امیدوارم که این موفقیت بزرگ باعث آگاهی و الهام جامعه بین‌المللی در ایجاد یک چارچوب مدون و همچنین رویکردی جدید برای سال‌های بعد از ۲۰۱۵ میلادی باشد که زمان دستیابی به اهداف توسعه هزاره است.

دبیرکل سازمان ملل اضافه کرد: توسعه پایدار که از ترکیب رشد اقتصادی، عدالت اجتماعی و نظارت زیست‌محیطی شکل گرفته است باید به یک اصل هدایت‌گر جهانی و ساز و کار اجرایی ما بدل گردد.

وی همچنین یادآور شد: در مراسم روز جهانی اوزون که هر سال در تاریخ ۱۶ سپتامبر برگزار می‌شود، من از همه آنهایی که پروتکل مونترال را همچون یک الگوی برجسته از همکاری‌های جهانی مطرح ساخته‌اند تشکر و قدردانی می‌کنم و مصرانه از دولت‌ها، صنایع، جوامع مدنی و سایر همکاران تقاضا دارم که‌‌ همان روحیه را برای سایر معضلات بزرگ زیست‌محیطی و توسعه یافتگی بشر در عصر حاضر نیز بکار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha