دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 83112

هیچ بیماری بین زائران حج شایع نیست
سلامت نیوز : معاون مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اعلام اینکه هیچ مورد فوتی یا اپیدمی در بین زائران حج وجود ندارد گفت: حال عمومی همه زائران خوب است اما رعایت موارد بهداشتی، رژیم غذایی و مصرف به موقع داروها به آنها توصیه شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ ولید دنده بر، به بیان آمار فعالیت‌های مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه منوره پرداخت و گفت: تا این لحظه چهاردهم ذیقعده ۱۸۵ویزیت تخصصی و ۲۰ مراجعه به دندان پزشکی داشتیم. ۱۰ مورد بستری در اورژانس بیمارستان ۳۵ مورد معرفی به آزمایشگاه ۱۵ مورد رادیولوژی ۱۷ مورد سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی و ۸ مورد انتقال به بیمارستان عربستان صورت گرفته است.

به گفته وی ۴ بیمار از ۸ بیمار اعزامی به بیمارستان‌های عربستان در مدینه منوره بستری شده‌اند و شامل ۳ خانم و یک آقا می‌شوند که بر اثر شکستگی لگن سکته مغزی خونریزی معده و آپاندیسیت در بیمارستان‌های مدینه بستری هستند.

به گفته معاون مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر بالاترین مراجعات بستری همانند سال‌های قبل بر اثر شکستگی ناشی از لیز خوردن و سقوط از روی تخت است که افراد مسن را بیشتر شامل می‌شود.

وی افزود: بیماری‌های قلبی سکته قلبی و مغزی مشکلات ریوی و گوارشی و دیابت هم از مراجعات معمول به مرکز پزشکی است و بیشترین مراجعات سرپایی مربوط به سیستم گرفتگی تنفس فوقانی یا همان ویروس سرماخوردگی است که زائران باید با شست و شوی دایم دست‌ها از ابتلا به آن پیشگیری کنند.

دنده بر همچنین اعلام کرد تاکنون ۲۷ مورد نیز بازدید از مطب‌ها و هتل‌ها به منظور نظارت بهداشتی بر فعالیت آنها صورت گرفته است و ۳۵ مأموریت اعزام آمبولانس ثبت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha