سلامت نیوز : مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اولین فاز پرداخت یارانه دارو به سازمان‌های بیمه گر از روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: تخصیص 400 میلیارد تومان بر اساس جمعیت تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر بین آنها توزیع شد.

محمدباقر هوشنگی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به اینکه این تخصیص اعتبار 400 میلیارد تومانی بین سازمان‌های بیمه‌گر تامین اجتماعی، بیمه سلامت ایرانیان، کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیروهای مسلح توزیع شد، گفت: قرار است در شش ماهه دوم سال و از اول مهرماه سال جاری 1180 میلیارد تومان بین سازمان‌های بیمه گر توزیع شود که 400 میلیارد تومان آن به حساب آنها واریز شد.

به گفته وی، یارانه داروی پرداختی، به مابه‌التفاوت نرخ ارز مرجع و مبادله‌ای، بیماران خاص و صعب العلاج و برخی از داروها را پوشش می‌دهد.

مدیرکل بیمه‌های سلامت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در مجموع 2280 میلیارد تومان یارانه دارو به وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی تخصیص داده شده است، اظهار کرد: قرار بود در شش ماهه اول سال 1100 میلیارد تومان توسط سازمان غذا و دارو توزیع شود که این سازمان هم اکنون نیز تعهد توزیع این مبلغ را بر عهده دارد.

هوشنگی ادامه داد: در شش ماهه دوم سال قرار است 1180 میلیارد تومانی که در اختیار وزارت بهداشت است به وزارت رفاه پرداهت شود و پس از آن وزارت رفاه آن را بین سازمانهای بیمه‌گرو بر اساس جمعیت تحت پوشش آنها توزیع کند که اولین فاز پرداخت آن روز گذشته انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha