سلامت نیوز : رییس شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به درک شرایط حوزه پرستاری بویژه کمبود نیروی فعال در این عرصه گفت: به این منظور در نظر داریم اجرای پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران در گام اول بویژه در خصوص شاغلان کنونی، چندان سختگیرانه نباشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ یعقوب جعفری با تأکید بر لزوم صدور پروانه کار برای تمام حرف پزشکی، افزود: با توجه به حساسیت حرف پزشکی و ارتباط آن با سلامت و جان مردم نمی‌توان پذیرفت که این حوزه رها شده باشد و هیچ نظارتی بر صلاحیت فعالان این عرصه وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران علاوه بر اینکه در داخل کشور به نفع جامعه پرستاری و نظام سلامت است، در مورد ارائه خدمات پرستاری در خارج از کشور نیز بسیار ارزشمند است زیرا پرستاران با داشتن این تاییدیه در خارج از کشور نیز آسان‌تر پذیرفته می‌شوند و می‌توانند اشتغال داشته باشند.

رییس شورای عالی نظام پرستاری اضافه کرد: به دنبال الزام پرستاران به داشتن بروانه کار، قطعاً آنها ملزم به گذراندن دوره‌های بازآموزی و انجام مطالعات برای کسب آخرین دستاوردهای حوزه پرستاری می‌شوند و دیگر این طور نخواهد بود که کسی که 20 سال پیش فارغ‌التحصیل شده باشد اما هنوز به اتکای مدرک و آموزه‌های دوران تحصیل خود در دو دهه قبل به ارائه خدمت مشغول باشد.

وی با اشاره به کمبود پرستار و نیاز سیستم بهداشت و درمان کشور به نیروی مراقبتی و پرستاری گفت: البته با لحاظ این شرایط در نظر است که در گام اولیه اجرای این مصوبه چندان سختگیرانه عمل نشود بویژه در مورد نیروهای فعال در نظام سلامت و پس از جا افتادن این بحث به تدریج سختگیرانه‌تر برخورد شود.

جعفری خاطرنشان کرد: به هر حال استارت این کار باید از جایی زده شود تا در اجرا بتدریج نیازها و الزامات آن روشن و برطرف شود و همه بدانند که در آینده به این سادگی از کنار هر گونه ضعف علمی و مهارتی در حوزه پرستاری گذشت نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha