سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سعی می‌کنم از همه سلیقه‌ها در مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تهران استفاده کنم و درگیر جریان‌هایی که اصالت ندارد و وقت‌گیر است نشوم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ علی جعفریان امروز در مراسم تکریم و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی تهران که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد اظهار داشت: اکنون که در هفته دفاع مقدس قرار داریم بد نیست یادی نیز از خاطره شهدای دفاع مقدس بکنیم شک ندارم دوستان ما که شهید شدند از ما خالص‌تر بودند و ما را در کشاکش دهر باقی گذاشتند. تقارن این هفته با آغاز سال تحصیلی جدید مایه مباهات است.

وی با اشاره به تاریخچه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بنا بر تأیید اساتید بزرگ قدمت این دانشگاه حدود 160 سال است و از زمانی که دارالفنون با تشکیل دانشکده پزشکی آغاز به کار کرد تا زمان تفکیک دانشگاه علوم پزشکی تهران از دانشگاه تهران در سال 65 ما مدیون تلاش همه بزرگان در این دانشگاه بوده‌ایم.

جعفریان تصریح کرد: طبیعتاً هر کدام از مسئولان این دانشگاه موفقیت‌های زیادی را کسب کرده‌اند و برخی جاها اشتباهاتی هم رخ داده است.دانشگاه علوم پزشکی تهران نقاط قوت بسیاری دارد به ویژه نیروی انسانی آن.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران آمار بالای مراجعات مردمی به بیمارستان‌های زیر مجموعه علوم پزشکی تهران را نقطه امیدوار کننده‌‌ای دانست و افزود: گاهی آن قدر سرمان شلوغ می‌شود که نمی‌دانیم با بیمار چه کنیم.

وی گفت: البته نقاط ضعفی هم داریم از جمله اینکه زیر ساخت‌های فیزیکی عمدتاً قدیمی و مستهلک هستند. عمر متوسط بیمارستان‌های دانشگاه تهران 49 سال است که بیمارستان قلب با 12 سال ساخت و سینا 96 سال جدیدترین و قدیمی‌ترین بیمارستان‌ها هستند.

وی ادامه داد: در عین حال به دلیل وسعت دانشگاه علوم پزشکی تهران ما قدرت مانور سریع نداریم و امیدواریم با حسن نظر وزیر بهداشت فرصت‌هایی برای این دانشگاه ایجاد شود.

وی در مورد خط مشی خود در انتصاب‌ها گفت: دولت تدبیر و امید و اعتدال این امکان را فراهم می‌کند تا از همه سلایق استفاده کنیم و درگیر جریان‌های حاشیه‌ای که اصالتی هم ندارد و وقت‌گیر است نشویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha