چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 83255
سلامت نیوز :  جدیدترین مطالعات دانشمندان چینی نشان می دهد که مصرف ویتامین های گروه B از خطر ابتلا به سکته مغزی جلوگیری می کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ پیش از این اعلام شده بود که بیشتر ویتامین های گروه B در سلامت پوست و مو نقش مهمی دارند؛ اما به جز مادران آینده که برای جبران کمبود ویتامین B9 یا همان اسید فولیک در ماه های نخست بارداری این ویتامین به آنها تجویز می شود، غالبا فراموش می کنیم که برخی ویتامین های این گروه برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازم است.

تازه ترین مطالعات دانشمندان دانشگاه ژنگژوی در چین نشان می دهد ویتامین های گروه B برای تشکیل سلول های خونی ضروری هستند و به این ترتیب می توانند تا 7 درصد از خطر ابتلا به سکته مغزی پیشگیری کنند.

در این تحقیق، دانشمندان 55 هزار نفر را مدت 6 ماه تحت نظر گرفتند. نیمی از این افراد در این مدت مکمل های ویتامین B و بقیه نیز دارونما مصرف کردند.

در این مدت در مجموع 2471 سکته مغزی ثبت شد که نشان می دهد افرادی که ویتامین B مصرف می کردند نسبت به افرادی که دارونما مصرف می کردند، هفت درصد کمتر در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند.

با این حال محققان تاکید دارند که قبل از مصرف هر نوع مکملی باید با پزشک معالج خود مشورت کرد.

ویتامین های B از مواد مغذی مهم برای بدن هستند و آنها در مواد غذایی مختلفی از جمله غلات سبوس دار، سیب زمینی، موز، لوبیا و عدس یافت می شوند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha