خبرهای خوش رایگان شدن داروهای بیماران خاصی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند نوید آرامشی را بعد از طوفان گرانی و کمبودهای دارویی به این بیماران می دهد.

سنگ تمام مدیرعامل تامین اجتماعی برای بیماران خاص
سلامت نیوز: خبرهای خوش رایگان شدن داروهای بیماران خاصی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند نوید آرامشی را بعد از طوفان گرانی و کمبودهای دارویی به این بیماران می دهد.

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز، شاید کمتر کسی نداند که طی دو سال گذشته بیماران خاص دچار چه مشکلات عدیده ای شده اند. گرانی و کمبودهای دارویی بعد از تحریم ها و بالا و پایین شدن قیمت ارز از یک طرف و کم کاری بیمه ها در دولت قبل و شانه خالی کردن دولت احمدی نژاد از حمایت بیماران خاص از طرف دیگر وضعیت بحرانی را برای این بیماران رقم زده بود.

این بیماران به دلیل غفلت مسئولان قبلی متحمل رنج های بسیاری شدند. تنها خدا می داند که چه تعداد بیمار خاص در اثر غفلت مسئولان جان خود را از دست دادند و چه تعداد از این بیماران دچار معلولیت های ناشی از عدم دریافت دارو و درمان به موقع شدند.

در حالی که آشفتگی بازار دارویی بخصوص در یک سال گذشته موجب کمبودهای دارویی و افزایش قیمت داروهای بیماران خاص شده بود متاسفانه صندوق های بیمه ای از پرداخت این هزینه ها سرباز می زدند و عملا دفترچه های بیمه دردی از بیماران دوا نمی کرد و پوشش بیمه‌ای این بیماران هم مانند همه بخش‌های دیگر با مشکلات زیادی روبه‌رو شده بود.

بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که بیمه تنها مسکن درد بیمارن خاص در چنین وضعیتی است اما متاسفانه بیمه های درمانی ناکارآمد، توان حل مشکلات بیماران را نداشت.

 خوشبختانه با روی کار آمدن دولت جدید و انتخاب مدیران مسئول و شایسته، امید به حل مشکلات بیماران بیش از پیش افزایش پیدا می کند.

چند روز از خبر واگذاری پوشش بیمه ای بیماران خاص به سازمان تامین اجتماعی نمی گذرد که خبرهای خوش رایگان شدن داروهای بیماران خاصی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند نوید آرامشی را بعد از طوفان گرانی و کمبودهای دارویی به این بیماران می دهد.

27 شهریور ماه امسال بود که علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح نخستین مرکز توان‌بخشی سازمان بهزیستی خبر داد که بیماران ام اس تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار می گیرند و وظیفه بیمه بیماران خاص را نیز به سازمان تامین اجتماعی محول کرد.

پس از آن دکتر سید تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی از رایگان شدن داروهای بیماران خاصی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند از اول مهرماه خبر داده است. این در حالی است که در گذشته تنها 60 درصد از هزینه های بیماران خاص توسط این سازمان پرداخت میشد.

البته دکتر نوربخش از تامین شدن ردیف بودجه ای این اقدام نیز خبر داده است و می توان به این باور رسید که برخلاف وعده هایی که دولت قبل میداد و عملی نمیشد در دولت تدبیر و امید اما مدیرانی متعهد بر سر کار هستند که تمامی کارهایشان حساب و کتاب دارد.

دکتر نوربخش این قول را نیز به مردم داده که تا پایان امسال افزایش اعتبار و ارزش دفترچه های بیمه را لمس خواهند كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha