چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 83261

اختلالات جنسی، سوءرفتارهای جنسی و ازدواجهای به وصال نرسیده، از جمله مسائل و مشکلاتی هستند که روابط زوجین را تحت تاثیر قرار می دهد.

تابو ماندن مسائل زناشویی دلیلی برای طلاق
سلامت نیوز : رئیس انجمن علمی مامایی ایران، نسبت به پنهان ماندن مشکلات زناشویی زوجین و پیامدهای ناگوار آن هشدار داد و گفت: ازدواج به وصال نرسیده، از جمله معضلاتی است که منجر به طلاق زوجین می شود.

ناهید خداکرمی در گفتگو با مهر به نقش بهداشت باروری بر روابط زن و شوهر اشاره کرد و افزود: اختلالات جنسی، سوءرفتارهای جنسی و ازدواجهای به وصال نرسیده، از جمله مسائل و مشکلاتی هستند که روابط زوجین را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با اشاره به برگزاری دهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی، اظهارداشت: با توجه به اهمیت مسائل زناشویی، قرار است در این کنگره 3 پنل با موضوع اختلالات جنسی و تاثیر آن بر روند زندگی زناشویی، برگزار کنیم.

دبیر علمی امور مامایی کنگره از ارائه مقالاتی با موضوع بهداشت باروری در این کنگره خبر داد و افزود: حوزه بهداشت باروری و مامایی به خاطر اهمیتی که در بهبود کیفیت زندگی زناشویی و پیشگیری از طلاق دارد، مورد توجه قرار گرفته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ارتباط با آثار اختلالات جنسی بر روابط زناشویی، گفت: زن و شوهرهایی هستند که ازدواج کرده اند اما در برقراری ارتباط زناشویی ناکام مانده اند که برای این افراد اصطلاح ازدواج به وصال نرسیده را به کار می برند.

وی با اعلام اینکه اختلالات جنسی و زناشویی، زندگی زوجین را تحت العشاع قرار می دهد، افزود: از نظر علمی، این قبیل موضوعات بررسی و مورد ارزیابی قرار گرفته است.

خداکرمی با اشاره به ارائه چنین موضوعاتی در کنگره زنان و مامایی، تاکید کرد: هدف ما از طرح چنین موضوعاتی، تهیه یک برنامه عملیاتی و کاربردی برای حفظ زندگی زناشویی است که بتوانیم این برنامه را در اختیار برنامه ریزان قرار دهیم.

رئیس انجمن علمی مامایی ایران با اظهار تاسف از اینکه با مسائل زناشویی به صورت تابو برخورد می شود، افزود: حتی در دانشگاهها نیز، چنین مباحثی کمتر مورد توجه قرار می گیرد. در حالیکه با یک مداخله ساده و درمانهای مشاوره ای، می توان به این قبیل معضلات و مشکلات زوجین، خاتمه داد.

خداکرمی از افزایش مراجعات زوجین تحصیلکرده به مراکز مشاوره و خدمات مامایی برای طرح مشکلات و معضلات زناشویی خبر داد و گفت: این نکته مثبتی است که قشر تحصیلکرده جامعه پذیرفته است که به راحتی صحت کند.

وی با اشاره به برگزاری دهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران در روزهای چهارم تا هفتم مهر ماه جاری در مرکز همایشهای رازی، افزود: بیش از 2500 نفر از استادان، متخصصان، پژوهشگران، ماماها و پرستاران کشورمان و همچنین مهمانانی از 15 کشور دنیا حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha