چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲
سلامت نیوز : معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: تعداد مبتلایان به وبا در کشور به ۱۷۴ نفر رسید و گسترش آن به ۱۰ استان افزایش یافت، تعداد موارد مبتلا به این بیماری در تهران به ۴ نفر رسید.

علی اکبر سیاری در گفت و گو با فارس افزود: موارد ابتلا به بیماری وبا و گستره ابتلا به آن مرتباً در حال افزایش است بنابراین وزارت بهداشت تمهیدات خود را برای کنترل این بیماری متناسب با افزایش این بیماری گسترش داده است.

وی گفت: اقدامات وزارت بهداشت شامل دو دسته اقدامات اصلی است که اولی شامل کنترل دقیق‌تر مناطق مرزی برای جلوگیری از ورود بیماران جدید از کشورهای شرقی کشور است و دومین اقدام دقت و نظارت بیشتر بر کلرینه کردن آب آشامیدنی در سراسر کشور اعم از شهر و روستاست.

سیاری ادامه داد: اقدام مهم دیگر وزارت بهداشت برای کنترل بیماری وبا آموزش همگانی به مردم برای رعایت بهداشت فردی به خصوص بهداشت در دفع و تأکید بر شست و شوی دستها بعد از اجابت مزاج و به خصوص قبل از غذا خوردن است.

وی گفت: اقدام مهم دیگری که مردم باید انجام دهند دقت در مصرف آب و مواد غذایی است و در هر شرایطی که هستند باید به جد از مصرف آب و مواد غذایی غیر مطمئن بپرهیزند.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: از نظر دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم آمار موجود در وزارت بهداشت نشان می‌دهد که 100 درصد مردم شهرها و 98 درصد مردم روستاها به آب آشامیدنی بهداشتی، سالم و ضدعفونی شده دسترسی دارند و حتی در اغلب روستاهایی که آب لوله کشی ندارند، آب سالم با تانکر برای آنها ارسال می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha