سلامت نیوز : رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بحران ناشی از مواد غذایی صنعتی یک بحران خاموش است که در بلند مدت عوارض آن آشکار می‌شود، وزارت بهداشت در مدیریت غذای مردم ذی صلاح‌تر از همه دستگاههاست. موازی کاریها باید در این حوزه کم شود.

رسول دیناروند در گفت و گو با فارس، افزود: در حوزه مدیریت و نظارت بر ایمنی و سلامت مواد غذایی، وزارت بهداشت باید یک برنامه بلند مدت داشته باشد، واقعیت این است که سلامت و ایمنی مواد غذایی سهم مهمی در سلامت مردم دارد.

وی گفت: نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا با توجه به نوع زندگی مردم و تغییرات سبک زندگی با توجه به صنعتی شدن جوامع، استفاده از سموم و شیوه‌های جدید تولید مواد غذایی، مخاطرات جدی برای سلامت مردم ایجاد شده است.

معاون غذا و داروی وزیر بهداشت افزود: در این زمینه باید جدی‌تر باشیم البته مسلم است که در این حوزه کارهای ضربتی، فوری و یکروزه جواب نمی‌دهد. تغییر الگوی تغذیه مردم و بهبود کیفیت مواد غذایی نیازمند یک کار بلند مدت است.

دیناروند اضافه کرد: بحران ناشی از مواد غذایی جدید یک بحران خاموش است. علت اینکه طی سالهای اخیر با افزایش بیماریهای مزمن، غیر واگیر و از جمله سرطان مواجه شده‌ایم همین افزایش مصرف مواد و فرآورده‌های صنعتی است.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: وزارت بهداشت وظایفش را برای ساماندهی این حوزه و بهبود کیفیت مواد غذایی مصرفی مردم با دقت و جدیت پیگیری می‌کند، وظیفه وزارت بهداشت تضمین سلامت مردم و حفظ و ارتقای آن است و باید آنچه وظیفه‌مان است را هر چه بهتر انجام دهیم و تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت تأکید کرد: مطمئناً اولویت اول وزارت بهداشت این است سلامت فرآورده‌های غذایی در بازار تضمین و تأیید شده باشد. با موجود موازی کاریهایی که بین دستگاههای مختلف در این حوزه وجود دارد، وزارت بهداشت خودش را ذی صلاح تر از همه دستگاهها در زمینه تضمین سلامت مواد غذایی می‌داند چون تأمین سلامت مردم وظیفه اصلی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیز بازی تخصصی وزارت بهداشت در این زمینه است.

دیناروند اضافه کرد: وزارت بهداشت یک شبکه بهداشتی و درمانی در سراسر کشور دارد که در اقصی نقاط کشور در تمام شهرها و روستاها تا بیمارستانها و دانشگاههای علوم پزشکی گسترده است و در این حوزه برای ارتقای سلامت مردم در تمام کشور خدمت رسانی می‌کند.

وی گفت: انتظار ما این است که موازی کاریها برای مدیریت و نظارت بر سلامت و امنیت مواد غذایی کمتر شود و وزارت بهداشت بتواند با قدرت کارش را انجام دهد. در این زمینه اگر نیاز باشد در قوانین و مقررات کشور اصلاحاتی صورت بگیرد در این زمینه نیز پیگیری و اقدام می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha