سلامت نیوز : دانشیار تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استفاده از قهوه جهت بیدار ماندن‌های طولانی چندان توصیه نمی‌شود اما استفاده از آن گاهی اوقات مشکلی ندارد.

محسن نعمتی در گفت‌وگو با (ایسنا) ، درباره استفاده از سبزیجات عنوان کرد: مصرف روزانه سبزیجات مانند گوجه فرنگی، خیار و هویج همراه غذا یا در میان وعده توصیه می‌شود.

نعمتی بیان کرد: نوشیدنی مناسب بعد از آب، دوغ کم نمک و چای به مقدار کم است.

رنگ صورتی سوسیس و کالباس، سرطان‌زاست

نعمتی اظهار کرد: برای ایجاد رنگ صورتی و نیز جلوگیری از رشد میکروب‌ها موارد نگهدارنده به آن افزوده می‌شود که ممکن است این موارد در طولانی مدت سرطان‌زا باشند.

وی اذعان کرد: توصیه می‌شود در حد امکان از سوسیس و کالباس در برنامه‌غذایی روزانه استفاده نشود.

دانشیار تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص منع غذای فست فودی توسط والدین اظهار کرد: در واقع محرومیت یا منع مصرف یک غذا باعث توجه بیشتر و مصرف فراوان‌تر آن می‌شود اما نکته جالب توجه این است که نباید مصرف این نوع غذاها به یک عادت و فرهنگ غذایی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه مصرف حداقل سه وعده میوه در روز توصیه می‌شود، اظهار کرد: مصرف میوه‌ها باعث نشاط، تامین ویتامین‌های لازم برای مغز و سایر اندام‌های هوشیاری و تمرکز بیشتر خواهد شد همچنین مصرف میوه‌جات، آب مورد نیاز بدن را نیز تامین می‌کند.

فرهنگ مصرف پیتزا نامناسب است

نعمتی اذعان کرد: مصرف نوشابه، سس مایونز، چربی حیوانی زیاد و عدم مصرف سبزیجات جزو فرهنگ مناسب مصرف پیتزا است.

وی در خصوص مصرف کالباس و سوسیس تصریح کرد: چربی و نمک بالای کالباس و سوسیس در صورت مصرف مداوم می‌تواند زمینه را برای افزایش چربی و فشار خون فراهم کرده و احتمال ایجاد بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha