سلامت نیوز : یک اندودنتیست با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر استفاده از نوارهای سفید کننده دندان به صورت شخصی افزایش یافته است، گفت: هنگام استفاده از این نوارها در نوجوانان باید دقت بیشتری از لحاظ ایمنی مصرف در مقایسه با کاربرد آن در افراد بالغ لحاظ شود.

دکتر ماندانا پرتوی در گفت وگو با ایسنا ، با بیان اینکه سفید کردن دندان با روش بلیچینگ اخیرا بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است، گفت: محصولات قابل فروش بدون نسخه نیز مشابه روش های بکار گرفته شده توسط پزشک از طریق کاهش رنگ سطحی دندان می‌توانند دندان را سفید کنند.

وی گفت: سفید کردن خانگی دندان محافظه کارترین درمان غیرتهاجمی برای تغییر نمای دندان است ولی بیمار قادر به تشخیص کاربرد این مواد نیست.

این اندودنتیست با بیان اینکه مشکل کاربرد محصولات سفیدکننده در نوع حاوی پراکسید آن است، گفت: دندانپزشک می تواند با توجه به وضعیت دندان بیمار با استفاده از پراکسیدهای با غلظت پایین اقدام کند.

دکتر پرتوی گفت: در سال‌های اخیر استفاده از نوارهای سفیدکننده دندان در مطب یا به صورت شخصی افزایش یافته است. با توجه به اینکه نوجوانان نیز اقدام به تهیه این نوارهای سفید کننده می‌کنند باید دقت بیشتری از لحاظ ایمنی مصرف در مقایسه با کاربرد آن در افراد بالغ لحاظ شود.

وی یادآور شد: یکی از نکات محدودکننده استفاده از نوارسفید کننده، تعداد دندان‌هایی است که می‌توان سفید کرد در صورتی که دندان‌ها ردیف نباشد نوار با سطح خارجی دندان تماس برقرار نمی‌کند لذا کاربرد این نوارها در خانه در صورت ردیف نبودن دندان‌ها مهم است.

دکتر پرتوی گفت: بهترین پیش آگهی سفید کردن دندان در مطب به میزان زرد بودن دندان، تیره شدن خفیف دندان ناشی از ضربه و یا تغییر رنگ ناشی از مصرف تتراسیکلین است.

وی در پایان گفت: تغییر رنگ متوسط تا شدید تتراسیکلین را می توان در مطب طی یک دوره 3 تا 6 ماهه انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha