سلامت نیوز : عضو هیات مدیره انجمن داروسازان آخرین وضعیت توزیع دارو در داروخانه‌های کشور را تشریح کرد و گفت: به نظر می‌رسد با توجه به تسهیل روند ترخیص دارو از گمرکات و همکاری بانک مرکزی، تولید‌کنندگان و واردکنندگان دارو، شرایط بهتری پیدا کرده باشند.

دکتر شهاب‌الدین جنیدی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه علی‌رغم رفع برخی مشکلات، هنوز کمبودهای اندکی را احساس می‌کنیم، عنوان کرد: علی‌رغم بروز کمبودهای مقطعی بویژه برای داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج طی چند ماه گذشته، اخیرا بخشی از این کمبودها با تصمیم‌گیری‌های سازمان غذا و دارو، تجهیز ساماندهی و فعال ساختن سامانه 1490 که مسئولیت اطلاع‌رسانی دارویی را بر عهده دارد و همچنین همراهی دولت کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر گزارش‌هایی از کمبود داروهای معمولی و غیرتخصصی و همچنین تعدادی از داروهای تخصصی به دست ما می‌رسد.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان در پاسخ به اینکه آیا طبق گفته مسئولان وقت وزارت بهداشت، نگرانی مردم از کمبودها و در نتیجه هجوم آنها به داروخانه‌ها و خرید مازاد بر نیاز، به آشفته‌تر شدن بازار دارو دامن زده بود؟ گفت: چنین چیزی صحت ندارد و گزارشی مبنی بر مراجعات بی‌دلیل مردم به داروخانه‌ها به دلیل ترس از بروز کمبود به ما گزارش نشد و تصور نمی‌کنم مردم هم اقدامی در جهت خرید و نگه‌داری بیش از حد نیاز دارو انجام داده باشند.

جنیدی با بیان اینکه با توجه به عزم وزارت بهداشت برای حل مشکلات دارویی، کمبودها طی شش ماه آینده برطرف خواهند شد، گفت: لازم است برای تحقق این مهم منابع مالی مناسبی در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha