سلامت نیوز : رییس سازمان محیط زیست جنبش های اجتماعی و شفاف سازی فعالیت های زیست محیطی را عامل موفقیت و کاهش مشکلات دولتی سازمان محیط زیست عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سابق و جدید سازمان محیط زیست با بیان اینکه موفقیت‌های امروز ماحاصل مردم‌سالاری دینی در کشور است اظهار داشت: ثمره خون هزاران شهید زمینه را فراهم کرد تا امروز مردم با سرافرازی درسرنوشت خود دخالت و آن را تعیین کنند.

وی با بیان اینکه جابجای ها در دولت نباید با غرور همراه باشد گفت:  جابجایی در قدرت باید به نحوی صورت بگیرد که شاهد بهبود مستمر در حکمرانی ملی باشیم و این جابجایی‌ها و قدرت‌ها ما را مقروض نکند و با صداقت و نشانه‌های خدا به تعالی و رشد و پیشرفت پیوسته منتهی شود.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: اداره کل محیط زیست استان تهران کانون راهبردی محیط زیست در پر مسئله‌ترین نقطه کشور است که باید به عنوان دستگاه نظارتی و حاکمیتی سیاست‌های محلی را در سطح استان فراهم و باعث جلب مشارکت مردم شده توسعه پایدار را پیگیری کند.

ابتکار در خصوص برنامه 100 روزه ، اظهار داشت: در برنامه 100 روزه بحث حکمرانی مطلوب در سازمان محیط زیست و بهبود ساختار سازمانی و جهت‌گیری و فعال سازی توانمندی‌ها باید صورت گیرد تا بتوانیم وظایف خود را در چارچوب قانون و به دور از حاشیه پیش ببریم.در واقع  باید در مجموع با نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی توسعه پایدار را با تعامل راهبری کنیم.

ابتکار با بیان اینکه وضعیت محیط زیست بخصوص در شهرها دشوار است، تأکید کرد: از آنجایی که وارد عصر نوین می‌شویم که نگاهی بین‌المللی و سیاسی دارد به تبع آن کارکنان دستگاهها باید به دنبال ایجاد تحولات بوده  تا کارآمدی خود را حفظ کرده و مسئولیت‌ها را به درستی انجام دهیم.

رئیس سازمان محیط زیست حیدرزاده را دارای سابقه درخشان توصیف کرد و افزود: او با توانمندی خود می‌تواند در این دوره راهگشا باشد.

وی در خصوص چند نکته کلیدی گفت: اصلاح و تکمیل فرایندهای اداری و شفاف سازی و تقویت راهبرد اداره کل استان تهران در تعامل با شورای شهر، دستگاه‌های دولتی و همچنین ایجاد تفاهم نامه با برخی دستگا‌ه‌ها در این دوره می‌تواند مفید باشد.

ابتکار با بیان اینکه تعامل با نهادهای مردمی و رسانه در جهت ترویج افکار عمومی بسیار مهم است یادآور شد: همچنین ما باید جنبش اجتماعی را برای محیط زیست انجام داده و شفاف سازی فعالیت‌ها باعث شود تا مشکلات در دستگاه‌های دولتی به حداقل برسد.

وی افزود:  از نقد و پیشنهادات کارکنان باید استفاده کردو  در حقیقت مدیران سازمان باید از این پیشنهادات برای به حداقل رساندن مشکلات و انحرافات استفاده کنند تا به سازمانی متعالی دست یابیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha