سلامت نیوز: مدیر امور رفاهی دانشجویان وزارت بهداشت گفت: دانشگاههای علوم پزشکی در سال تحصیلی جدید مکلف هستند تمام دانشجویان را بدون هزینه، از اول آبان بیمه حوادث کنند.

پونه جهانگیری در گفت وگو با فارس گفت: با بیمه‌های ایران، دانا، سینا، البرز، رازی و به تازگی نیز با بیمه کارآفرین قرارداد بستیم و همه دانشجویان علوم پزشکی در هر موردی که از نظر بیمه مرکزی ایران حادثه محسوب شود بیمه خواهند شد.این حمایت بدون قید زمان و مکان در تمام ساعات شبانه روز تعریف شده است.

وی ادامه داد: از حدود سال 84 بود که موضوع بیمه شدن دانشجویان را در دستور کار قرار دادیم و برای ایجاد رقابت بین شرکتهای بیمه و متفاوت بودن خدماتی که ارائه می دهند تعداد شرکتها را برای امضای قرارداد با دانشگاهها افزایش دادیم.

جهانگیری افزود: برای این منظور به ترتیب اولویت با شرکتهای بیمه ایران، دانا، سینا، البرز، رازی و امسال نیز با بیمه کارآفرین قرارداد بستیم.

مدیر امور رفاهی دانشجویان وزارت بهداشت گفت: بنابراین دانشگاههای علوم پزشکی برای سال تحصیلی جدید مکلف هستند که تمام دانشجویان را بدون هزینه، تحت پوشش بیمه حوادث قرار دهند به این معنی که در موقع حادثه دانشجویان نگران هزینه‌های حوادث نباشند.

وی گفت: بیمه غرامت،نقص عضو و فوت بیمه‌هایی است که تاکنون در دانشگاهها وجود داشته و در مورد بیمه فوت تا این لحظه برای 2تا 3 مورد دانشجوی فوتی استفاده شده است.

جهانگیری با اشاره به اینکه سقف خدمات بیمه‌ای تأمین اجتماعی پاسخگوی همه حوادث نیست گفت: دانشگاههای علوم پزشکی موظفند با یک نمایندگی بیمه حوادث در چارچوب توافقنامه قرارداد ببندند و به ازای هر دانشجو 700 تا 1500 تومان بپردازند.

وی تصریح کرد: پس از امضای موافقت‌نامه بین معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با بیمه و ابلاغ موافقتنامه به دانشگاهها، آنها می‌توانند با شرکت‌های بیمه قرارداد امضا کنند.

 جهانگیری ادامه داد: دانشگاهها مراقب باشند با نمایندگی شرکتهای بیمه‌ای که کارت حادثه برای دانشجویان صادر نمی‌کنند قرارداد نبندند چرا که در صورت بروز حادثه دانشگاهها نمی‌توانند از نظر حقوقی موضوع را پیگیری کنند.

جهانگیری گفت: در سرانه رفاهی دانشگاههای علوم پزشکی اعتبار بیمه حوادث در نظر گرفته شده و قرارداد دانشگاه‌ها با بیمه اول آبان انجام می گیرد تا در این فرصت، ثبت نام دانشجویان و ظرفیت تکمیلی ورودی‌های بهمن به دانشگاه‌ها اعلام شده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha