جمعه ۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 83396
سلامت نیوز: یک متخصص کودکان به بازگشایی مدارس همزمان با فرا رسیدن فصل پاییز اشاره و بر ضرورت توجه ویژه مربیان و والدین در مدارس به منظور جلوگیری از بروز آسیب و انتقال بیماری در دانش‌آموزان تاکید کرد.

دکتر اکبر کوشانفر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه خطراتی کودکان را که در یک اجتماع چون مدرسه گرد هم آمده‌اند، تهدید می‌کند، عنوان کرد: مراقبت و توجه به دانش‌آموزان باید از لحظه خروج آنها از منزل آغاز شود.

وی ادامه داد: در مسافتی که دانش‌آموزان کم سن از مدرسه تا منزل و برعکس می‌پیمایند، همواره مخاطراتی وجود دارد و گاهی دیده شده است که به علت بی‌احتیاطی راننده و کوچک بودن اندام دانش‌آموز در مقاطع سنی پایین، تصادفاتی رخ داده و متاسفانه کودک به زیر ماشین رفته است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توصیه‌هایی نیز در خصوص چگونگی استفاده از سرویس‌های مدارس ارائه و اظهار کرد: لازم است علاوه بر راننده، یک مراقب همراه دانش‌آموزان باشد تا در حین سوار و پیاده شدن از اتوبوس مشکلاتی نظیر بروز جراحت و شکستگی‌ها برای آن‌ها ایجاد نشود.

کوشانفر با بیان اینکه احتمال بروز جراحت و شکستگی اندام در خود مدارس بویژه در زنگ‌های تفریح که کودکان به دنبال یکدیگر می‌دوند نیز وجود دارد، ضمن دعوت مربیان به توجه ویژه و مراقبت‌ از دانش‌آموزان در مدارس، به مادران نیز توصیه کرد تا حتما کفش مناسب برای کودک خود تهیه کرده و کیف وی را کنترل کنند که وزن آن بیش از حد استاندارد نباشد.

وی ادامه داد: طبق استانداردها، وزن کیف کودک باید یک پانزدهم وزن وی باشد تا در دراز مدت باعث ابتلایش به کمر درد، شانه درد، افتادگی شانه و مانند آن نشود.

این فوق تخصص عفونی کودکانی همچنین به احتمال بالای انتقال آلودگی‌های ویروسی در مدارس اشاره کرد و گفت: معمولا سرماخوردگی و آنفلوآنزا در فصل پاییز بویژه در اجتماعاتی چون مدارس، شیوع پیدا می‌کند و به سرعت از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود.

وی تاکید کرد: معمولا سرماخوردگی پس از حدود یک هفته بهبود می‌یابد و مناسب است با در نظر گرفتن تمهیداتی کودک مبتلا، این مدت را در منزل استراحت کند تا بیماری به همکلاسی‌هایش منتقل نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha