سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: با توجه به واقعیت‌های کشور و گسترش روز افزون بیماری‌های غیرواگیر و آمار این بیماری‌ها، انتظار کم شدن مراجعان به بیمارستان‌هایی مثل مرکز قلب شهید رجایی شاید نابجا باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سید حسن قاضی زاده هاشمی در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با توجه به گسترش روز افزون بیماری های غیرواگیر و آمار در این خصوص، انتظار کم شدن مراجعان به بیمارستان هایی مثل مرکز قلب شهید رجایی شاید نابجا باشد ولی امیدواریم با توسعه خدمات پیشگیری شاهد روزی باشیم که بیماران کمتری به این مرکز و سایر بیمارستان ها مراجعه کنند.

هاشمی در این مراسم که با حضور آیت الله امامی کاشانی، مسعود پزشکیان، علیرضا مرندی و اعتمادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، افزود: من از همگان به ویژه مسئولان 3 دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی انتظار دارم مباحثی که مربوط به گذشته بوده است را پشت سر گذاشته و از این پس تنها به فکر آینده و برنامه ریزی های بهتر برای پیشرفت کارها باشند.

وی افزود: این مرکز مزین به نام شهید رجایی است که بیشترین سرمایۀ او اخلاصش بود، یعنی همان چیزی که نقطۀ ضعفِ کسانی تلقی می شود که در ظاهر به او تأسی کردند.

وی ادامه داد: شهید رجایی هیچگاه در پی فریب مردم نبود و در نهایت نیز شهادت ارزانیش شد.

وزیر بهداشت تأکید کرد: مرکز قلب شهید رجایی تاکنون منشأ خدمات بسیاری به مردم و کشور بوده است و از درون آن مراکز قلب زیادی از جمله مرکز قلب تهران به وجود آمده اند.

وی با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان مرکز قلب شهید رجایی خدماتی که در این مرکز ارائه می شود را به تمام استان های کشور تسری داده اند، گفت: دکتر نوحی به مدت سه دهه در این مرکز فعالیت داشته و با سعۀ صدر مشکلات را پشت سر گذاشته و امیدواریم بتوانیم از مشاوره های او در پیشبرد اهداف نظام سلامت بهره ببریم.

وزیر بهداشت از مرکز قلب شهید رجایی دانشگاه با در اختیار داشتن دانشجویان و اعضای هیئت علمی مجرب خواست در جهت خواستۀ رهبر معظم انقلاب که همانا تولید علم است و ارائه خدمات مناسب برنامه ریزی و تلاش کنند و گفت: جامعه پزشکی در همه صحنه ها از جمله دفاع مقدس که در روزهای پایانی هفتۀ آن قرار داریم، پیشرو بوده است و باید این پیشروی را ادامه دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: جامعه پزشکی پای آرمان های نظام اسلامی ایستاده است و تنها انتظارش احترام است، هر چند در این صنف نیز مثل هر صنف دیگری ممکن است کاستی هایی وجود داشته باشد.

در این مراسم وزیر بهداشت با همراهی علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی و دو تن از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، رئیس کل سازمان نظام پزشکی و روسای دانشگاه های علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی حکم مشاوره دکتر نوحی و نمایندگی وزیر در شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی را به وی ابلاغ کرد.

همچنین حکم ریاست مرکز قلب شهید رجایی  توسط اعتمادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران به وی اعظا شد.

در این مراسم آیت الله امامی کاشانی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، آیت الله غیوری نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، آیت الله باقری کنی عضو جامعه روحانیت مبارز تهران، حسینعلی  شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، علیرضا مرندی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی، علی اصغر پیوندی و مسعود اعتمادیان روسای دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران،  نیکنام مشاور امور بین الملل وزیر بهداشت، گلشنی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha