سلامت نیوز : براساس تحقیقات جدید، خوردن منظم کره بادام‌ زمینی در دختران نوجوان موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های خوش‌ خیم پستان در بزرگسالی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ کارشناسان معتقدند تغییرات غیرسرطانی در بافت سینه عاملی خطرساز در ابتلا به سرطان پستان است.

محققان برای انجام این تحقیق 9000 نوجوان 9 تا 15 ساله را در سال‌های 1996 تا 2010 مورد بررسی قرار دادند.

دکتر گراهام کلدیتز، محقق این تحقیق، اظهار کرد: مصرف کره بادام زمینی سه بار درهفته موجب کاهش 39 درصدی خطرابتلا به بیماری‌های پستان می‌شود.

وی ادامه داد: بیماری‌های خوش‌خیم سرطان سینه شایع واز عوامل خطر ابتلا به سرطان است. یک‌چهارم زنان قبل از یائسگی از طریق بافت‌برداری دچار ضایعه خوش‌خیم بیماری‌های پستان هستند؛ این ضایعات ابتلا به سرطان پستان را سه برابر افزایش می‌دهد.

شرکت کنندگان این تحقیق طولانی مدت در طول سال‌های 1996 تا 2010 اثرات رژیم غذایی و ورزش را چهار مرتبه گزارش دادند؛ در طی این مدت ابتلا به بیماری‌های سینه نیز توسط آنان اعلام شد که از این تعداد 112 نفر به بیماری‌های پستان مبتلا شدند.

محققان تاثیر مصرف غذاهای گیاهی، پروتئین‌ها و چربی‌های گیاهی از جمله کره بادام زمینی، بادام‌زمینی، آجیل‌ها، لوبیا و غلات را مورد بررسی قرار دادند.

طبق نتایج این بررسی‌ها خطر ابتلا به بیماری‌های پستان در افرادی که این مواد غذایی را روزانه مصرف کردند، 68 درصد کاهش یافت همچنین مصرف این مواد غذایی باعث کاهش 66 درصدی خطر ابتلا به بیماری‌های پستان در دختران 14 ساله شد و در دخترانی که سه بار در هفته کره بادام زمینی مصرف کردند 39 درصد ابتلا به بیماری‌های پستان کاهش یافت.

به گفته محققان، اگرچه بین مصرف کره بادام‌زمینی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های سینه ارتباط وجود دارد اما نتایج تحقیق رابطه علت و معلولی آن را نشان نمی‌دهد.

به اعتقاد محققان مصرف کره بادام زمینی می‌تواند نوعی پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های پستان باشد.

نتایج این تحقیق در مجله اینترنتی Breast Cancer Research and Treatment منتشرشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha