سلامت نیوز : رییس اورژانس کشور خواستار ارائه آموزش ایمنی و نحوه استفاده از امکانات ایمنی داخل اتوبوس به مسافران این وسیله شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمدتقی طالبیان در مناظره‌ای که با حضور مدیرعامل شرکت عقاب‌افشان و سازنده اتوبوس‌های اسکانیا در ایران، ‌مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافری کشور، نایب رییس کمیسیون عمران مجلس، فرمانده پلیس‌راه کشور، رییس سازمان ملی استاندارد با هدف بررسی علت حادثه تصادف مرگبار دو اتوبوس اسکانیا در آزادراه قم – تهران که منجر به مرگ 44 تن شد، برگزار شد گفت: در روز حادثه نخستین تماس با اورژانس در ساعت 22:49:49 از سوی خانمی با پیش شماره 0913 برقرار شد که با توجه به وسعت حادثه اورژانس پیش بیمارستانی،‌ اتوبوس آمبولانس‌ها و آمبولانس‌ها به محل اعزام شدند.

طالبیان اضافه‌کرد: در این حادثه دو پایگاه مهتاب و المهدی به ترتیب در شش و 20 کیلومتری محل حادثه قرار داشتند که نخستین آمبولانس ما در ساعت 22:56 به محل اعزام شد و آخرین آمبولانس نیز در ساعت 23:25 در محل حاضر شد.

رییس اورژانس کشور با بیان اینکه تکنیسین‌های اورژانس پس از حضور در محل، بیماران را بر اساس اولویت‌های درمانی و وضعیت جسمانی دسته‌بندی کرده و اقدام به امدادرسانی به آنان می‌کنند، گفت: عوامل اورژانس از طریق کنترل راه‌هوایی، پانسمان و غیره اقدام به امدادرسانی به مصدومان در این حادثه کردند.

وی با اشاره به اعزام مصدومان این حادثه به سه بیمارستان علی‌ابن ابیطالب(ع)، شهیدبهشتی و نکویی قم اظهارکرد: به ترتیب پنج، 13 و 26 مصدوم به این بیمارستان‌ها منتقل شدند.

رییس اورژانس کشور اقدامات پیش بیمارستانی ارائه شده به تمامی مصدومان این حادثه را قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: پس از انتقال این افراد به بیمارستان بازهم این افراد اولویت‌بندی شده که بر همین اساس دو بیمار به علت پارگی طحال و در رفتگی استخوان لگن در ساعت یک بامداد جراحی شدند.

طالبیان همچنین درباره سرعت این اتوبوس هنگام حادثه نیز اظهارکرد: به نظر نمی‌توان با محاسبه فاصله بین آخرین ایستگاه ساعت‌زنی و محل وقوع حادثه سرعت مشخصی را در هنگام وقوع برای اتوبوس در نظر گرفت بلکه باید به بازبودن راه و سرعت اتوبوس در لحظه وقوع حادثه توجه کرد چرا که ممکن است در قسمتی از جاده به علت کندبودن حرکت، سرعت پایین بوده و در قسمت دیگر با توجه به بازبودن مسیر، سرعت بیش از حد مجاز بوده باشد.

رییس اورژانس کشور همچنین خواستار آموزش به مسافران اتوبوس‌ها در بحث استفاده از امکانات ایمنی و تجهیزات نصب شده در اتوبوس‌ها شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha