سلامت نیوز : مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه صداقت زنان بیشتر از مردان در زمان پاسخ به پرسش‌های پزشک هنگام مصاحبه در اهدای خون است، گفت: به همین دلیل برنامه ریزی کشورها برای تهیه خون سالم جهت‌گیری به سمت و سوی اهدای خون زنان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر علی‌اکبر پور فتح اله، گفت: نگاه به برنامه‌های موفق کشورها در تغییر نگرش و رفتار مردم می‌تواند ما را در پیشبرد اهداف یاری کند.

وی با مهم دانستن نهادینه شدن هر برنامه قبل از اجرای آن گفت: بعضی از شاخص‌های سازمانی با 10 سال پیش تفاوت چندانی پیدا نکرده است و این نشان می‌دهد که پیش از آن که درون سازمان این گونه فعالیت‌ها نهادینه شود اجرا شده‌اند و این امر منجر به نیمه تمام ماندن برنامه‌ها شده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در خصوص اهمیت افزایش شاخص اهدای خون زنان گفت: براساس مستندات جهانی، انتخاب اهدا کننده سالم حرف اول را در بین فعالیت‌های دیگر مراکز انتقال خون برای تهیه خون سالم می‌زند و از آنجا که صداقت زنان بیشتر از مردان در زمان پاسخ به پرسش‌های پزشک هنگام مصاحبه اهدای خون است، به همین دلیل در برنامه ریزی کشورها برای تهیه خون سالم جهت‌گیری به سمت و سوی اهدای خون زنان است.

وی در پایان تصریح کرد: فرهنگ سازی اهدای خون زنان با استفاده از مؤلفه‌های فرهنگی، گامی مهم در جهت تهیه خون سالم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha