شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر: 83472
سلامت نیوز : جراح و دندانپزشک کودکان گفت: اولین دندانی که در سن ۶ سالگی به طور طبیعی لق می‌شود، دندان A فک پایین است و آخرین دندانی که در ۱۲ سالگی لق می‌شود آسیای شیری فک بالاست.

پریسا مهراشتیاق در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: لق شدن دندان شیری کودکان از 6 سالگی آغاز می‌شود و تا 12 سالگی این روند ادامه دارد.جراح و دندانپزشک کودکان گفت: لق‌شدن دندان می‌تواند به صورت فیزیولوژیک و نرمال یا پاتولوژیک یا بر اثر ضربه باشد.

مهراشتیاق افزود: لق شدن فیزیولوژیک و نرمال همان لق شدن طبیعی است که از 6 سالگی بدون هیچ دلیلی شروع می‌شود.جراح و دندانپزشک کودکان ادامه داد: لق‌شدن پاتولوژیک بر اثر عفونت زیاد دندان به وجود می‌آید.

مهراشتیاق تصریح کرد: اگر دندان کودک به صورت طبیعی لق‌ شده باشد و دندان اصلی جایگزین، رویش پیدا نکرده باشد، این روند کاملاً طبیعی است و نیاز به دخالت دندانپزشک ندارد.

جراح و دندانپزشک کودکان گفت: اگر دندان شیری به طور طبیعی لق شده باشد اما دندان اصلی به طور نابجا در حال رویش باشد، باید دندان شیری تحت نظر دندانپزشک خارج شود.

وی افزود: اگر دندان شیری به دلیل عفونت زیاد لق شده باشد نیاز به عکس رادیوگرافی دارد ؛ حتی در برخی موارد که دندان زودتر از موعد طبیعی خود از دهان خارج شده باشد باید جای دندان خارج شده را با قالب یا نگهدارنده محفوظ نگه داشت تا دندان اصلی رویش پیدا کند.

جراح و دندانپزشک کودکان ادامه داد: اولین دندانی که در سن 6 سالگی به طور طبیعی لق می‌شود. دندان A فک پایین است و آخرین دندانی که در 12 سالگی لق می‌شود آسیای شیری فک بالاست.

مهر اشتیاق به والدین توصیه کرد: از دخالت برای خارج‌سازی دندان لق شده به روش‌های غیر اصولی یا با استفاده از نخ بپرهیزند چرا که باعث ورود میکروب به دهان کودک می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha