سلامت نیوز : مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: برای نخستین بار مطالبات داروخانه‌ها از سازمان تأمین اجتماعی به روز شده و از ۲ روز پیش تاکنون بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان بابت مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد پرداخت کرده است.

سیدتقی نوربخش در گفت‌وگو با فارس، درباره به روز شدن مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد از سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: برای نخستین بار مطالبات داروخانه‌ها از سازمان تأمین اجتماعی به روز شده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی بلافاصله پس از ارسال اسناد پزشکی 60 درصد از هزینه‌ها را به روز پرداخت می‌کند.

نوربخش با اشاره به اینکه، پرداخت 60 درصد از مطالبات قانون بوده است ولی اجرایی نمی‌شده اظهار داشت: 40 درصد باقیمانده از مطالبات داروخانه‌ها نیز پس از رسیدگی به اسناد پزشکی پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه، پرداخت مطالبات از 2 روز پیش به صورت روزانه اجرایی شده است اظهار داشت: از 2 روز پیش تاکنون بیش از 350 میلیارد تومان بابت مطالبات داروخانه‌ها، مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی، پاراکلینیک و مراکز طرف قرارداد پرداخت شده است.

بیماری ام اس جزء بیماری‌های خاص نیست

نوربخش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه، سازمان تأمین اجتماعی چه برنامه‌ای بر روی بیماران ام‌اس دارد گفت: در حال حاضر صد در صد از هزینه‌های بیماران خاص را که شامل بیماری‌های تالاسمی، هموفیلی و کلیوی می‌شود را سازمان پرداخت می‌کند و بیماری ام‌اس جزء بیماری‌های خاص نیست.

وی تأکید کرد: مطمئناً برای حمایت از بیماران ام‌اس نیز سازمان تأمین اجتماعی برنامه‌هایی دارد که در آینده اجرایی می‌شود.

اختصاص 200 میلیارد تومان برای بیماران خاص

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای حمایت از بیماران خاص طبق تفاهمنامه‌ای با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 200 میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی اختصاص داده است.

وی تأکید کرد: رایگان شدن تمامی هزینه‌های بیماران خاص از 6 ماه گذشته مورد بررسی قرار گرفته است ولی اجرایی نشده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha