سلامت نیوز : وزیر بهداشت با بیان اینکه کمبود دارو تا آخر سال به حداقل خواهد رسید، گفت: طی هماهنگی های صورت گرفته با بانک مرکزی سفارش داروها در حال انجام است و بر همین اساس، تا سه چهار ماه آینده داروها خریداری، وارد و توزیع می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی درباره موضوع رایگان شدن داروی بیماران صعب العلاج، گفت: وزارت بهداشت هیچ وقت ادعای عرضه رایگان شدن داروها را نکرده است؛ زیرا منابع این وزارتخانه تنها برای پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز دارو کفایت می کند.

وزیر بهداشت افزود: داروی بیماران خاص و صعب العلاج، قبلا با ارز مرجع وارد کشور می شد و اکنون با ارز مبادله ای؛ مابه التفاوت این مبلغ را وزارت بهداشت به بیمه ها می دهد و آنها نیز فرانشیز خود را به حداقل می رسانند.

وی با یادآوری شنیده هایی مبنی بر تعامل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی برای رایگان کردن داروهای بیماران صعب العلاج، تصریح کرد: تا آنجا که می دانم، چنین کاری سخت است ولی اگر در عمل اتفاق بیفتد، از آنها تشکر می کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه جلسه ای میان وزارتخانه های بهداشت و تعاون، در خصوص رایگان شدن داروی بیماران صعب العلاج صورت نگرفته است، توضیح داد: بیمه ها زیر نظر وزارت رفاه هستند، شاید آنها توانسته اند منابعی تامین کند که این داروها به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد و این موضوع به بودجه وزارت بهداشت هیچ ارتباطی ندارد.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم وزارتخانه های بهداشت و تعاون، از ابتدای مهرماه 400 میلیارد تومان بابت مابه التفاوت نرخ دارو به وزارت رفاه پرداخت شده و مابقی تعهدات خود را نیز عملی خواهیم کرد.

هاشمی همچنین درباره بودجه وزارت بهداشت در اصلاحیه بودجه سال 92 گفت: در اصلاحیه، اظهار نظر کلی صورت گرفته ولی امیدواریم تصمیم مجلس درباره هدفمندی یارانه ها به صورتی باشد که عایدی آن به وزارت بهداشت سر ریز شود.

وی توضیح داد: براساس آنچه قانون تصویب کرده، صرف نظر از افزایش قیمتها و هزینه های جاری، حدود 6 هزار میلیارد تومان کمبود بودجه در وزارت بهداشت وجود دارد. ضمن آنکه از سال گذشته نیز سهم ما از هدفمندی یارانه ها را نداده اند.

هاشمی همچنین درباره داروهای معطل مانده در گمرک، گفت: اکثر آنها ترخیص شده و مابقی نیز ظرف دو یا سه هفته آینده ترخیص خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع کمبود دارو در کشور، بیان کرد: با تسهیلاتی که بانک مرکزی در نظر گرفت، سفارش داروها در حال انجام است و البته سه تا چهار ماه طول خواهد کشید تا خریداری، وارد و توزیع شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه کمبود دارو تا آخر سال به حداقل خواهد رسید، افزود: داروهای معطل مانده در گمرک آزاد و وارد چرخه توزیع خواهد شد و بخشی از داروهایی که در 6 ماه ابتدای سال نیز مغفول مانده بود، در حال سفارش داده شدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha