سلامت نیوز : سخنگوی بهداشت و درمان مجلس گفت:در حال حاضر افراد بیمار و مبتلا به بیماری های هموفیلی جزو دسته بیماران خاص قرار ندارند.

محمد حسین قربانی در گفت و گو با پانا، در پاسخ به این سوال که چندی پیش از طرف دولت وعده داده شد که از اول مهرماه ، داروهای مخصوص به بیماران خاص به صورت رایگان در دسترس این دسته بیماران قرار گیرد، ولی این وعده برای بیماران هموفیلی عملی نشد، دلیل این مسئله چیست، اظهار داشت: مسئله رایگان بودن دارو برای بیماران خاص در کشور را، بیمه تامین اجتماعی اعلام کرد.

وی ادامه داد: همچنین رایگان بودن دارو برای بیماران خاص همه بیماران نادر را در بر نمی گیرد، بلکه این مسئله تنها به بیمارانی که زیر نظر و تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: مسئله دیگر که باید به آن توجه شود  این است که تعریفی جامع از بیماران خاص وجود ندارد، در حال حاضر افراد بیمار و مبتلا به بیماری های هموفیلی را جزء دسته بیماران خاص قرار نداده ایم.به این منظور برای اینکه تعریفی از این دسته بیماران داشته باشیم  باید به این مسئله اشاره کرد که بیمارانی که هزینه زیاد و هنگفتی را برای تامین دارو پرداخت می کند، ولی هنوز با مشکلاتی روبه رو هستند، مورد نظر و تایید سازمان تامین اجتماعی است.

سخنگوی بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به این سوال که آیا مجلس و دولت تدبیر و امید اقداماتی برای دسترسی آسان و با قیمت کم برای بیماران خاص و غیر خاص انجام داده است یا خیر، اذعان داشت:  این مسئله باید تدبیر شود و همچنین به عوامل دیگر مثل نواسانات ارز، بستگی دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha