سلامت نیوز : کارشناس ارشد داخلی جراحی پرستاری با بیان این که مبتلایان به آنوریسم آئورت و عروق نباید از داروی استرپتوکیناز استفاده کنند، گفت: این دارو برای مبتلایان به خونریزی داخل جمجمه، خونریزی فعال و یا افرادی با سابقه 6 ماه تا یک سال سکته مغزی هموراژیک منع مصرف دارد.

 محمدتقی مقدم نیا در گفت وگو با نظام پرستاری اظهار کرد: همچنین این دارو برای زنان باردار، افرادی با سابقه سکته قبلی در یک سال گذشته با علت نامشخص، کسانی با سابقه زخم گوارشی و مبتلایان به عارضه کنترل نشده  پرفشاری خون منع مصرف نسبی دارد.

 وی ادامه داد: استروپتوکیناز با بهترین کارآیی 50 تا 60 درصد از لخته ای که سبب انسداد عروق کرونر شده را باز می کند که البته حفظ چنین کارآیی با در نظر گرفتن برخی نکات قابل شناسایی است.

 رئیس دانشکده پرستاری مامایی رشت گفت: در چنین شرایطی درد بیمار پس از تزریق دارو کم می شود و موج کیو در نوار اکوکاردیو گرافی 4 ساعت پس از تزریق دارو به حد طبیعی می رسد.

 مقدم نیا با بیان این که در این شرایط قطعه اس.تی نیز به خط پایه ایزوالکتریک می رسد، افزود: آنزیم کراتوفسفوکیناز افزایش ناگهانی دارد و در اکوکاردیو گرافی روزهای بعد بیمار هیچ علامتی دال بر اختلالات حرکتی دیواره میوکارد ندارد.

 وی یادآور شد: داروهای جدید نسل سوم آتاپلاست و رتی پلاست میزان خونریزی کمتر و با کارآیی 85 درصد است اما بیمه ها از آن حمایت نمی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha