سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: تصدی‌گری در این وزارتخانه باید کم شود و از معاونت‌ها می‌خواهیم که خدمات خود را به صورت پیشخوان دولت پنجره‌ای نرم‌افزاری طراحی کنند تا تعداد مراجعه‌کننده به ستاد کاهش یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ حسن قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز در مراسم تکریم و تودیع معاونان آموزشی وزارت بهداشت گفت: با آسیب‌شناسی که دکتر ضیایی معاون آموزشی انجام داد آرزوهای معاونان آموزشی قبلی که به دلیل مسئولان بالادستی تاکنون محقق نشده میسر خواهد شد.

وی ادامه داد: من لیستی از انتظارات خود را در حوزه آموزش و پزشکی تهیه کرده بودم که معاون آموزشی تمام آن انتظارات را بیان کرد و اعلام می‌کنم اختیارات وزیر در حوزه آموزش به طور قاطع به وی تنفیذ می‌شود تا در جهت تغییر محتوای نظام اموزشی حرکت کنیم.

وزیر بهداشت گفت: توسعه کمی، اقتضاء دولت نهم و دهم بود اما تغییرات شکلی و محتوایی باید در این دوره ایجاد شود و از ظرفیت گروه‌های آموزش پزشکی ، انجمن‌ها و سازمان نظام پزشکی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: جایگاه انجمن‌های علمی چون اختیاری نداده‌اند مناسب نیست و در این میان سازمان نظام پزشکی می‌تواند به ما کمک کند و وظایف ما را به دوش بکشد البته باید مأموریت‌ها تعریف شود و انتخابات این صنف در استان‌ها پرشور برگزار شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: تاکنون خیلی متفرق بوده‌ایم و علیه هم انرژی زیادی صرف کرده‌ایم در حالی که باید در جهت ارتقاء گروه‌های بورد و انجمن‌های علمی کار شود و چرخش در جمع نخبگان ایجاد شود.

وی تصریح کرد: استقلال دانشگاه علوم پزشکی باید ایجاد شود که ابزار قانونی آن فراهم شود چرا که این باور در وزارت بهداشت وجود دارد.

هاشمی بر کاهش تصدی‌گری در وزارت بهداشت تأکید کرد و گفت: نباید مراجعه‌کنندگان برای رفع مشکلات آموزشی به وزارت بهداشت مراجعه کنند بلکه یک پیشخوان دولت یا پنجره‌ای نرم‌افزاری بهتر است ایجاد شود تا برای کارهای ابتدایی به وزارت بهداشت مراجعه‌ای انجام نشود.

وی تصریح کرد: اینجا ستاد است و معاونت‌ها باید لیستی از خدمات خود را ارائه کنند و دلیل مراجعه مردم را به دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت بیان کنند.

وزیر بهداشت گفت: اگر قرار باشد که مراجعه‌کنندگان هر روز به ستاد بیایند ازدحام زیادی ایجاد می‌شود در حالی که می‌توانیم مانند وزارتخانه‌های دیگر از جمله وزارت صنایع از سامانه‌های مختلف استفاده کنیم تا خواسته‌های مردم را الکترونیک پاسخ دهیم.

وی در مورد نیاز‌سنجی نظام آموزشی گفت: بسیار زشت است که ماماهای بسیاری بیکار داریم رشته‌های زیادی با نگاه وزارت علوم به راه افتاده در حالی که انتهای آن را نمی‌بینیم طب اورژانس را راه انداختیم در حالی که تعداد کمی برای این رشته به خارج اعزام شدند.

هاشمی افزود: آمار فارغ‌التحصیلان بیکار در رشته‌های پزشکی رو به افزایش است و این خوب نیست.

وزیر بهداشت در مورد طرح خدمت نیروهای آموزشی نیز گفت: زیبنده نیست که به زور افراد را برای گذراندن طرح خدمت به استان‌های محروم بفرستیم و انتظار داشته باشیم که به سلامت مردم توجه کنند.

وی تصریح کرد: باید مقرراتی را در مرحله اول قرار دهیم که ظرف ده سال آینده نیروهایی تربیت شوند که نیاز به طرح اجباری حذف شود در این میان مجلس نیز با ما همراه است.

وی تصریح کرد: با بررسی این موضوع ظرف 10 سال آینده مشکلات مناطق محروم حل خواهد شد چرا که در حال حاضر برخی از استان‌ها اعتبار ندارند و برخی نیروی انسانی مناسب به طوری که با حقوق یک میلیون و 500 هزار تومانی و با تأخیرات 10 ماهه هنوز ناتوانی نیروهای آموزشی را در استان‌های محروم می‌بینیم.

وزیر بهداشت گفت: نظام ارجاع زمانی حل می‌شود که نیروی انسانی مناسب را تأمین کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha