سلامت نیوز : فوق تخصص روماتولوژی گفت: اختلال هالوس والگوس انحراف انگشت اول به سمت سایر انگشتان است که در این صورت قسمت خارجی پا برجسته می‌شود و کفش پاشنه بلند یا پنجه باریک یا تنگ، بر شدت انحراف و التهاب انگشت پا می‌افزاید.

احمدرضا جمشیدی در گفت‌وگو با فارس، اظهارداشت: التهاب مجاور مفصل بند انتهایی پا، بونیون نام دارد که اگر فرد کفش تنگ و پنجه باریک بپوشد و این کفش، پایش را بزند قرمزی و التهاب در قسمت شست پا ایجاد می‌شود که به این بیماری بونیون می‌گویند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: اگر این اتفاق برای انگشت کوچک و پنجم پا رخ دهد بونیونت می‌گویند.

رئیس مرکز تحقیقات روماتولوژی گفت: بونیون و بونیونت به خاطر فعالیت طولانی با کفش نامناسب رخ می‌دهد.

جمشیدی تصریح کرد: اختلال هالوس والگوس انحراف انگشت اول به سمت سایر انگشتان است که در این صورت قسمت خارجی پا برجسته  می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات روماتولوژی افزود: اگر انگشت اول ملتهب شود در آن صورت بونیون نیز رخ داده است.

رئیس مرکز تحقیقات روماتولوژی، علل ایجاد بیماری هالوس والگوس را در وهله اول ارثی دانست و افزود: این انحراف می‌تواند بواسطه آرتروز انگشت شست یا روماتیسم مفصلی انگشت شست نیز ایجاد شود.

فوق تخصص روماتولوژی تصریح کرد: کفش پاشنه بلند یا پنجه باریک یا تنگ، بر شدت انحراف انگشت پا می‌افزاید.

وی به افرادی که دچار این بیماری شده‌اند و در مراحل ابتدایی قرار دارند و انحراف انگشت پایشان کم است توصیه کرد: از آتل‌های مخصوص بین‌انگشتی استفاده کنند؛ همچنین دقت داشته باشند که کفش نامناسب نپوشند.

جمشیدی افزود: استفاده از داروهای ضد التهاب و شستشو و ماساژ پا با آب گرم می‌تواند تا حدی از التهاب موجود بکاهد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران  تصریح کرد: افرادی که انگشت شستشان روی انگشت کناری قرار می‌گیرد؛ همچنین کسانی که دیگر نمی‌توانند کفش بپوشند و در موقع راه رفتن به درد شدید دچار می‌شوند، توصیه به جراحی پیشنهاد مناسبی می‌تواند باشد چرا که در این صورت با کمک جراحی، انگشت شست را صاف می‌کنند یا با پیچ فیکس می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha