سلامت نیوز : معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: ۶۶ درصد علت مرگ ایرانیان بیماری‌های غیرواگیر مثل بیماری‌های قلبی و حوادث است که در رفتار، عادات غذایی، کم‌تحرکی، استرس و استعمال سیگار ریشه دارد.

علی اکبر سیاری در گفت و گو با فارس، افزود: بیماریهای قلبی اولین عامل مرگ ایرانیان است و بعد از آن حوادث و سوانح از جمله سوانج رانندگی دومین عامل مرگ ایرانیان است البته در کودکان، سوانح و سقوط عامل اول مرگ است و بعد از آن بیماریهای ژنتیک و اختلالات کروموزومی عامل مرگ اطفال در ایران است.

وی ادامه داد: برای کنترل عوامل مرگ در ایران باید بیش از همه روی اصلاح رفتار، سبک زندگی و عادات تغذیه تمرکز کنیم، افزایش چربی خون، فشارخون، دیابت و چاقی که روند خطرناک و رو به افزایش جدی آن را در کشور شاهد هستیم بسیار نگران کننده است و باید هر چه زودتر برای اصلاح این رفتار در جامعه وارد عمل شویم.

سیاری در پاسخ به این پرسش که برنامه وزارت بهداشت برای کنترل این عوامل و کاهش این موارد مرگ چیست گفت: ما به تازگی در وزارت بهداشت مسئولیت پذیرفته ایم و فعلاً مشغول مطالعه و بررسی گزارشها و مشورت با کارشناسان هستیم، اجازه بدهید مقداری جلو برویم،‌بعد از شناخت کافی برنامه های وزارت بهداشت را برای اصلاح این وضعیت اعلام می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha