چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 8359

بنا براعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO)؛ مصرف نمك باعث شده است تا آنگولا در جهان یكی از بالاترین درجات مسمومیت برمیدی را به خود اختصاص دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، تاكنون بیش از 400 بیمار در این كشور شناسایی شده‌اند و تعداد آنها همچنان رو به افزایش است.

سازمان بهداشت جهانی با اعزام تیمی به محل، متوجه شده است كه این افراد بر اثر مصرف نمك به این بیماری مبتلا شده‌اند و اكنون در تلاش است تا شیوع این بیماری را تحت كنترل درآورد.

در اخبار اولیه آمده بود كه این بیماری احتمالا بر اثر صنایع نفتی یا مواد آلوده‌ای كه برای بازیافت انبار می‌شوند، شیوع یافته است. اما اكنون برم موجود در نمك به عنوان عامل آن معرفی شده است.

به گزارش ایسنا؛ دهها نفر از مردم آنگولا كه از این بیماری به ستوه آمده‌اند از گرفتگی و اسپاسم عضلات، مشكلات و اختلالات در گفتار و راه رفتن رنج می‌برند و این رقم همچنان در حال افزایش است و برخی از این بیماران نیز در كمال ناباوری جان باخته‌اند.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، این بیماری تاكنون حداقل 414 نفر را مبتلا ساخته است كه جمعیت زیادی از این افراد در سنین كمتر از 15 سال بوده‌اند.

طبق اظهارات سخنگوی سازمان بهداشت جهانی، شیوع مسمومیت برمیدی در آنگولا به شدیدترین حالت ممكن رسیده است و تاكنون 4 نفر بر اثر آن جان باخته‌اند.

گفتنی است، تاكنون نشانه‌های از وجود برم در غذا و نمك یافت شده است، اما هنوز منبع اصلی و مستقیم آن كه باعث بروز این بیماری می‌شود، مشخص نیست.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha